رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان تاکید کرد:

صحت انتخابات باید یکی از مهم ترین اهداف مجریان باشد



رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان،  با بیان اینکه صحت انتخابات باید یکی از مهم ترین اهداف مجریان باشد، گفت: تمامی برگزار کنندگان انتخابات باید از هرگونه رفتارهای جانبدارانه و شائبه‌انگیز پرهیز کنند تا انتخابات در یک فرایند سالم و بدون نقص جریان پیدا کند.
به گزارش صبح ساحل،  سعید ناجی در نشست خبری گفت: ستادهای انتخاباتی درهرمزگان از آذرماه فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند که در این راستا کمیته‌های مربوطه تشکیل و اعضای کمیته‌ها در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها، خود را برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده کردند.
وی به ترغیب مردم وحضور پررنگ  تشکل ها، احزاب و گروه‌های سیاسی در مبادلات و معادلات سیاسی اشاره کرد و افزود: امید است در این دوره از انتخابات نیز در روز دوم اسفند ماه با حضور پررنگ و با نشاط مردم در پای صندوق‌های رای مواجه باشیم و همچون دوره های قبل باز هم مردم عزیزمان بر اساس تشخیص خودشان، فرد اصلح را انتخاب و راهی مجلس کنند.
ناجی افزود: پنج کرسی برای استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که از این تعداد، ۳ کرسی متعلق به حوزه مرکزی و دو کرسی نیز  به حوزه شرق و غرب (میناب و بندرلنگه) استان تعلق دارد و در مجموع باید ۵ نماینده را انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی کنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد انتخابات در چارچوب قانون انجام، و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت، گفت: تعداد ۱۱۴ نفر از علاقمندان در ابتدا اقدام به ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۱۹ نفر را خانم‌ها و ۹۵ نفر را آقایان تشکیل دادند.
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان افزود: براساس اقداماتی که هیات های اجرایی در ۳۹ حوزه و ۳ مرکز حوزه انتخابیه داشته اند یک هزار و ۳۱۸ شعبه بر اساس جمعیت مناطق، دسترسی ها و همچنین امکاناتی که در آن نقاط وجود دارد پیش بینی شده که مورد عمل قرار خواهد گرفت.
رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رأی،  ۷۸۲ شعبه به صورت ثابت و ۵۳۶ شعبه سیار است که با توجه به شرایط جغرافیایی و پراکندگی موجود در استان و روستاها درنظر گرفته شده است.
ناجی ادامه داد: طی تلاش های صورت گرفته توسط ستاد انتخابات به ویژه در حوزه  آی تی، تلاش شد تمام نقاط درنظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، از آنتن دهی و شبکه مخابراتی بهره مند شوند که در ابتدای فعالیت این ستاد، حدود ۷۰۰ نقطه فاقد این امکانات بود که با همکاری و تعامل شرکت مخابرات، امکان برگزاری انتخابات بر اساس آن چیزی که وزارت کشور پیش‌بینی کرده مهیا است و در تمامی نقاط امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم است.
وی درخصوص مشارکت مردم مناطق سیل زده استان، گفت: هرمزگان در شرایط معمولی نیز دارای مناطق صعب العبور است و در سیل اخیر به ویژه در مناطق جاسک، بشاگرد، پارسیان برخی راههای دسترسی تخریب شد اما هم اکنون امکانات حداقلی برای تردد و رسیدن صندوق رای به این مناطق مهیا شده است.
رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: در روستاهای صعب العبور شرایط پیش بینی‌ها برای استفاده از بالگرد در بشاگرد، و برخی جزایر انجام گرفته است.
ناجی گفت: رای گیری از 8 صبح روز دوم اسفند ماه آغاز و به مدت ده ساعت ادامه خواهد داشت، و امکان تمدید ساعت انتخابات نیز پیش بینی شده است که 782 شعبه ثابت و 536 شعبه سیاراز ابتدا تا انتهای راگیری فعال خواهند بود.
وی با بیان اینکه تاکنون گزارش رسمی درخصوص تخلف انتخاباتی دریافت نشده است، گفت: درخصوص استفاده از امکانات دولتی تذکرات لازم به صورت مکتوب و غیر مکتوب داده شده است و در صورت مشاهده و دریافت گزارش رسمی به هیچ وجه این موضوع را قابل تحمل نمی دانیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها