۸۹ درصد درآمد گمرکات کشور در هرمزگان انجام می‌شود



۸۹ درصد از درآمد گمرکات کشور در استان هرمزگان بوده و حدود ۱۱ درصد مربوط به سایر گمرکات کشور است.

به گزارش صبح ساحل، ناظر گمرکات هرمزگان روز پنجشنبه گفت: نزدیک به ۶۰ درصد عملیات گمرکی  کشور در گمرکات استان هرمزگان  انجام می شود.

ابوالفضل اکبرپور در دیدار با مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: این میزان حجم کار فقط با تقریبا ۷ درصد از پرسنل گمرک ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه حساس گمرک و نقش حساس کارمندان گمرک  در هرمزگان ابرازداشت: کارکنان گمرک از جاسک در شرقی‌ترین نقطه تا گمرک پارسیان در غرب استان شبانه روز مشغول ارائه خدمت هستند و در حداقل زمان، بیش‌ترین تشریفات گمرکی را در خصوص کالاها انجام می‌دهند.

ناظر گمرکات هرمزگان اضافه کرد: گمرکات این استان نخستین و مهم‌ترین گمرکات کشور به لحاظ حجم مبادلات تجاری (صادرات و واردات) است و گمرک ایران نگاه ویژه ای به آن دارد.

کارمندان گمرک خط مقدم فعالیت اقتصادی هستند

مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز گفت:  کارمندان گمرک نقشی بیش از آنچه تصور می‌کنیم دارند و شبانه روز در خط مقدم اقتصادی کشور مشغول فعالیت هستند.

هادی عبداللهی ادامه داد: مسئولیت کارکنان گمرک چنان سنگین است که با کوچکترین اشتباهی صدمات جبران‌ناپذیری به مردم و کشور وارد می‌آید .

وی افزود: با توجه به اینکه ما در شرایط حساس تحریمی قرار داریم دو امر سرعت‌بخشی تجارت و تامین منابع برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

عبدالهی هم‌چنین ضمن بازدید از سالن واردات گمرک شهید رجایی، ایکس ری، درب خروج  و سایر قسمت‌های گمرک شهید رجایی، نحوه خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی و صاحبان کالا را به صورت میدانی مورد ارزیابی و پایش قرار داد.

منبع: ایرنا
غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها