ماراتن انتخابات در هرمزگان آغاز شد



به گزارش صبح ساحل، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان برای انتخاب فرد اصلح با حضور پر شور مردم از ساعات ابتدایی روز آغاز شد. شور و اشتیاق مردم هرمزگانی در پای صندوق‌های رأی نشان از رقم زدن یک روز تاریخی دیگر است.

سعید ناجی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان صبح جمعه دوم اسفند ماه در جمع خبرنگاران گفت: پنج کرسی برای استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که از این تعداد، ۳ کرسی متعلق به حوزه مرکزی به مرکزیت بندرعباس و شرق و غرب (میناب و بندرلنگه) و البته شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه هر کدام یک کرسی درنظر گرفته شده و در مجموع باید ۵ نماینده را انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی کنیم.

ناجی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۳۱۸ شعبه اخذ رأی، ۷۸۲ شعبه به صورت ثابت و ۵۳۶ شعبه سیار است که با توجه به شرایط جغرافیایی و پراکندگی موجود در استان و تعداد زیادی روستاها درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۴ نفر واجد شرایط رأی در هرمزگان هستند، افزود: تعداد آقایان واجد شرایط رأی دادن ۵۹۴ هزار و ۱۷۲ نفر و خانم‌ها ۵۷۹ هزار و ۹۹۲ نفر است.

وی با اشاره به اینکه از این شمار ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر نیز رأی اولی هستند، تصریح کرد: انتخابات در هزار و ۷۱۵ نقطه روستایی و در همه شهرها و همه ۱۳ شهرستان برگزار می‌شود که ۳ نقطه در مراکز حوزه انتخابیه، ۱۰ شهرستان بعنوان حوزه‌های تابعه و ۳۹ بخش است.

رئیس ستاد انتخابات هرذمزگان با بیان اینکه هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پنج کرسی دارد، اضافه کرد: مردم می‌توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را به شماره ۰۷۶۳۱۲۲ داخلی‌های ۴۱۲،۴۱۳ و ۴۰۹ اطلاع رسانی کنند.

میزان مشارکت انتخابات مجلس در هرمزگان در ۱۰ دوره اخیر

۱- اولین دوره انتخابات مجلس ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ ۵۸/۷۵ درصد

۲- دومین دوره انتخابات مجلس ۲۶ فروردین ۱۳۶۳ ۵۷/۶۶ درصد

۳- سومین دوره انتخابات مجلس ۱۹ فرودین ۱۳۶۷ ۴۸/۲۵ درصد

۴- چهارمین دوره انتخابات مجلس ۲۱ فرودین ۱۳۷۱ ۴۷/۸ درصد

۵- پنجمین دوره انتخابات مجلس ۱۸ اسفند ۱۳۷۴ ۵۴/۵ درصد

۶- ششمین دوره انتخابات مجلس ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ ۴۸/۲ درصد

۷- هفتمین دوره انتخابات مجلس ۱ بهمن ۱۳۸۲ ۴۳ درصد

۸- هشتمین دوره انتخابات مجلس ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ ۳۷/۴ درصد

۹- نهمین دوره انتخابات مجلس ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ ۴۰/۴ درصد

۱۰- دهمین دوره انتخابات مجلس ۷ اسفند ۱۳۹۴ ۶۷ درصد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها