مدیر جهاد کشاورزی بندر گناوه:

لزوم آمادگی مبارزه با ملخ های صحرایی در گناوه



حیدری با اشاره به ورود ملخ های صحرایی به استان بوشهر اظهار داشت: روستاهای بخش مرکزی شهرستان و همچنین بندر ریگ درصورت مشاهده ملخ‌ها در مزارع خود سریع به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان حضور یابند.

به گزارش صبح ساحل، «امان الله حیدری» روز شنبه (3 اسفند) دربوشهر با اشاره به ورود ملخ های صحرایی به استان بوشهر و لزوم آمادگی مبارزه با این آفت مزارع کشاوزی اظهار داشت: از کشاورزان و باغداران خواشمندیم به محض مشاهده کانون ملخ صحرایی در مزارع و باغ‌ها ابتدا به مدیریت جهاد کشاورزی گزارش دهند و پس از مشورت با کارشناسان نسبت به سمپاشی اقدام کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر گناوه با تاکید بر اینکه خطر پوره ملخ‌ها بیشتر  از بالغ آنها می باشد و به عنوان آفت مهم محصولات کشاورزی باید با آنها مقابله گردد تصریح کرد: کشاورزان روستاهای بخش مرکزی شهرستان و همچنین بندر ریگ درصورت مشاهده ملخ‌ها در مزارع خود سریع به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان حضور یابند.

 

حیدری با اشاره به اینکه تخم‌گذاری ملخ ها ۴۵ روز طول می‌کشد خاطر نشان کرد: بطور متوسط هر ملخ ۳۰۰ تخم می‌ریزد و در صورتی که جلوی رشد آنها گرفته نشود خطرات زیادی بدنبال خواهد داشت.
 

وی تصریح کرد: خسارت ملخ های صحرایی ب مزارع و باغ ها در حالت تهاجمی بسیار زیاد است و دسته‌های پیاده ملخ و بالدار هرگونه سبزی و غلات حتی درختان را  از بین می‌برند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر گناوه با اشاره به اینکه کشاورزان گناوه ای سال گذشته با هجوم ملخ‌ها به مزارع، باغ‌ها و نخیلات روستاهای این شهرستان متحمل خسارت شدند خاطرنشان کرد: سال گذشته گستردگی جمعیت ملخ ها در این شهرستان به حد بحرانی رسید  به گونه‌ای که به نخیلات هجوم آورده و برگ و طارونه درخت‌ها را خوردند

منبع:شبستان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها