تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تاکنون هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در استان فارس تائید نشده است.

به گزارش صبح ساحل، عبدالرسول همتی گفت: تاکنون هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در استان فارس تائید نشده است، اما با توجه به شیوع این بیماری در برخی استان‌های کشور ضروری است که مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا به افراد سالم منتقل می‌شود، افزود: مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، شستشوی دقیق دست‌ها با آب و صابون به ویژه پس از حضور در مکان‌های عمومی و لمس لوازم مشترک است.

همتی، پرهیز از دست دادن در ملاقات ها، دست نزدن به دهان، چشم و بینی، خودداری از سفر‌های غیرضروری، حضور نیافتن در تجمع‌ها و ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی را از دیگر راهکار‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا برشمرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: علائم بیماری کرونا شبیه آنفولانزاست، اما مهمترین مشخصه آن تب بالای ۳۸ درجه، آب ریزش بینی، سرفه و مشکلات تنفسی است.

او بیان کرد: بیمارستان حضرت علی اصغر شیراز با ۱۵۰ تخت به عنوان بیمارستان مرجع برای درمان بیماران احتمالی استان آماده شده است.

همتی با بیان اینکه مردم در صورت بروز علائم بیماری ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کنند، اظهارداشت: پزشکان خانواده پس از انجام معاینات اولیه موارد مشکوک به بیماری کرونا را برای تشخیص قطعی به بیمارستان حضرت علی اصغر ارجاع خواهند داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: زنان باردار، سالمندان، افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی و یا بیماری‌های نقص ایمنی بدن هستند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منتشر شده: 1
علب
۵ اسفند ۱۳۹۸
کذب محضه کافیه به بیمارستان سعدی و نمازی مراجعه کنید و ببینید
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها