فرار جنگنده های سعودی و امارات از حریم هوایی یمن



پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن مانع انجام عملیات جنگنده های عربستان سعودی و امارات در شرق استان صنعا و فرار آنها از حریم هوایی یمن شد.

به گزارش شبکه " المسیره " یمن ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از ورود جنگنده های عربستان و امارات با استفاده از موشک‌های زمین به هوا درصدد مقابله بر آمدند و مانع از بمباران منطقه " نهم " در شرق صنعا شدند. 

سرتیپ " یحیی سریع " اظهار داشت: پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن هواپیماهای دشمن را قبل از انجام هرگونه عملیات در منطقه " نهم " مجبور به فرار کردند. پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن در روز پنجشنبه گذشته از رونمایی تعدادی از سیستم‌های پدافند هوایی این کشور که به تازگی آماده بهره‌برداری شده‌اند، خبر داد و گفت: این سیستم‌های پدافند هوایی در روزهای آینده وارد شبکه پدافند هوایی یمن خواهند شد.

وی تاکید کرد: دیگر آسمان یمن برای دشمنان امن نیست و جنگنده‌های آنها برای عبور از آسمان این کشور باید هزاران معیار را در نظر بگیرند.عصر جمعه ۲۵ بهمن نیز پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور موفق شدند هواپیمای جنگی متجاوزان سعودی را از نوع " تورنادو "  در آسمان منطقه " المصلوب " استان " جوف " یمن سرنگون کنند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند. 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها