حذف اصلاح‌طلبان از پارلمان

اصولگرایان اکثریت مطلق مجلس را کسب کردند



به عقیده برخی شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ناشی از کاهش معنادار مشارکت بوده است. براساس آخرین آمار مشارکت درکل کشور حدود ۴۲ درصد است. آمار دقیقی از میزان مشارکت در تهران فعلا اعلام نشده، اما گفته می‌شود حدود سی درصد است.

به گزارش صبح ساحل، نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که اصولگرایان پیروز مطلق این انتخابات شده اند. اصلاح طلبان چند کرسی را به دست آورده اند و مستقل‌ها نیز موفقیت چندانی کسب نکرده اند.

 نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس از صبح دیروز اعلام شد. نتایج رسمی و غیر رسمی نشان می‌دهد اصولگرایان که رقبای جدی نداشتنه اند توانستند اکثریت مطلق مجلس را در اختیار بگیرند. پیروزی اصولگرایان در شرایطی رخ داده که این دوره میزان مشارکت براساس گزارش‌ها مشارکت در کل کشور حدود ۴۲ درصد بوده است.

در تهران اصولگرایان ۳۰ کرسی را به دست آورده‌اند. محمد باقر قالیباف سرلیست اصولگرایان بیشترین رای را کسب کرده است. با این نتیجه راه او نیز برای کسب ریاست مجلس هموار می‌شود. مصطفی میرسلیم، مرتضی آقا تهرانی و الیاس نادران در رده‌های بعدی قرار دارند.

علیرضا محجوب بالاترین رای در لیست احزاب اصلاح طلب را کسب کرده است او در رتبه ۳۳ قرار گرفته و مجید انصاری سرلیست احزاب اصلاح طلبان در رتبه ۳۷ جا گرفته است. از نکات جالب توجه این است که پس از ۳۰ نفر اول که همه از اصولگرایان هستند نفر ۳۱ و ۳۲ وحید یامین پور و حمید رسایی اند که در لیست ائتلاف اصولگرایان جایی نداشتند.

به عقیده برخی شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ناشی از کاهش معنادار مشارکت بوده است. براساس آخرین آمار مشارکت درکل کشور حدود ۴۲ درصد است.
در استان هرمزگان نیز اصولگرایان پیشتاز بودند و سه اصوگرا و دو مستقل از این استان به مجلس راه یافتند.
به طور کلی در کل کشور اصولگرایان توانستند ۲۲۱ کرسی، اصلاح طلبان ۱۳ کرسی و مستقل‌ها نیز ۳۷ کرسی را به دست آورند. تکلیف برخی کرسی‌ها نیز به دور دوم کشیده شده است. ۵ نماینده نیز از سوی اقلیت‌های دینی انتخاب می‌شوند.

براساس آخرین گزارش‌ها تعداد زنان راه یافته حدود ۱۴ نفر است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها