برای اولین بار در بنادر کشور انجام شد

نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در اسکله وی‍ژه حمل مواد نفتی بندر شهید رجایی برای اولین بار در بنادر کشور خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، اله مراد عفیفی پور ضمن تشریح نحوه فعالیت دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی اظهار داشت: این دستگاه با استفاده از امواج الکترو مغناطیسی آلودگی نفتی را در محدوده دید سنسورهای خود رؤیت نموده و از طریق فرستنده‌های رادیویی به دستگاه گیرنده ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: دستگاه گیرنده نیز پس از دریافت فرکانس مربوطه در صورت وجود هرگونه موادآلاینده نفتی بر روی آب، یافته‌های خود را به کامپیوتر کاربر اطلاع داده و از طریق آلارم هایی وقوع آلودگی را با ذکر موقعیت جغرافیایی اعلام می‌کند.

عفیفی پور گفت: پس از اطلاع کاربر و شناسایی محل دقیق آلودگی، تیم‌های دریایی و اجرایی اقدامات پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از بسط و گسترش آلودگی به محیط‌های پیرامونی انجام می‌دهند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تعیین محل نمونه برداری از اهمیت بالایی جهت دستیابی به اطلاعات موثق برخوردار است تصریح کرد: پس از اجرای دقیق عملیات مکان یابی دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در محل نصب و بررسی‌ها در هر شرایط آب و هوایی و به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد.

به گفته عفیفی پور این دستگاه بطور آزمایشی در بخشی از اسکله نفتی بندر شهید رجایی نصب شده که با حصول اطمینان از آزمایش‌ها و صحت سنجی گزارشات در سایر اسکله‌ها و ترمینال‌های نفتی و محدوده آب شیرینکن نیز اجرا و قابل بهره برداری است.

شایان ذکر است، بندرشهید رجایی با ۳ پست اسکله فعال نفتی و بندر خلیج فارس بعنوان زون نفتی منطقه وی‌ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله فعالیت نموده، همچنین به دلیل گستردگی فعالیت‌های نفتی در این بندر و جلوگیری از اثرات مخرب زیست محیطی و تأثیر آن بر اکوسیستم آبی، دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی برای اولین بار در سطح بنادر ایران در بندر شهید رجایی نصب شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها