برگزاری آزمون شفاهی طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم در هرمزگان



رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان از برگزاری برگزاری آزمون شفاهی طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم اوقاف در هرمزگان در بازه زمانی ۵ تا ۱۶ اسفندماه خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام رنجبرگفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، طرح تربیت حافظان قرآن در دستور کار این سازمان قرار گرفت و طی سال‌های گذشته با سهمیه‌بندی‌های مشخص برای هر استان اجرا می‌شد.

وی گفت: هرساله سازمان اوقاف و امور خیریه به‌صورت جداگانه آزمون‌های طرح تربیت حافظان را در بقاع متبرکه سطح کشور برگزار می‌کرد تا اینکه دو سال پیش همکاری مشترک اوقاف و وزارت ارشاد در برگزاری مسابقات رقم خورد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: در این همکاری، وزارت ارشاد و اوقاف با یکدیگر در برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی همکاری داشتند، اما از سال جاری دوباره برگزاری این آزمون‌ها به‌صورت مجزا از یکدیگر انجام می‌شود.

رنجبر ادامه داد: شرکت‌کنندگان طرح تشویقی پنج جزء حافظان قرآن اوقاف باید در آزمون کتبی که توسط وزارت ارشاد برگزار شد، حداقل ۸۰ درصد نمره را کسب کرده باشند و در آزمون شفاهی نیز که توسط اوقاف برگزار خواهد شد، حداقل نمره را کسب کنند، تا شامل این طرح تشویقی شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف هرمزگان با بیان اینکه امسال در طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف تنها حفظ پنج جزء قرآن کریم مدنظر قرار گرفته است، گفت: سال‌های گذشته این محدودیت وجود نداشت و هرکسی در هر جزئی می‌توانست در این آزمون شرکت کند.

وی در تشریح جزئیات این آزمون طرح تشویقی پنج جزء حافظان قرآن اوقاف گفت: این آزمون به‌صورت شفاهی از پنج جزء محفوظات گرفته می‌شود، یعنی اگر فردی ۲۰ جزء از قرآن را حفظ است، تنها از ۵ جزئی که به آن مسلط است، آزمون گرفته می‌شود.

رنجبر گفت: اگر شخصی در رشته حفظ بیش از ۵ جزء در آزمون کتبی شرکت کرده و در این آزمون نیز قبول شده باشد، در آزمون شفاهی تشویقی اوقاف تنها ۵ جزء آن لحاظ می‌شود، به همین دلیل جایزه همه‌کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند، یکسان است.

وی میزان مبلغ جایزه این طرح را ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان کمک‌هزینه سفر زیارتی اعلام کرد و افزود: این جایزه از طرف امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به کسانی که حدنصاب نمره را در آزمون‌های کتبی و شفاهی کسب کرده باشند، اعطا می‌شود و ادارات اوقاف استان‌ها نقشی در این زمینه ندارند.

رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان با اشاره به اینکه آزمون کتبی وزارت ارشاد نیز دارای قرعه‌کشی است، گفت: کسانی که در آزمون کتبی وزارت ارشاد در هر رشته حفظی شرکت کرده باشند، می‌توانند در قرعه‌کشی این وزارتخانه شرکت کنند و قرعه‌کشی سازمان اوقاف به‌صورت مجزا برگزار می‌شود و ربطی به قرعه‌کشی وزارت ارشاد ندارد.

رنجبر با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون طرح تشویقی پنج جزء حافظان قرآن در این استان طی روزهای ۵ تا ۱۶ اسفندماه جاری است، گفت: بیش از  200 نفر از افرادی که در هرمزگان در آزمون کتبی حائز امتیازات لازم شده‌اند، می‌توانند در آزمون شفاهی اوقاف نیز شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی  اوقاف هرمزگان تصریح کرد: مکان برگزاری مسابقات در استان هرمزگان شامل امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس، اداره‌های اوقاف میناب، رودان، حاجی‌آباد، بندرلنگه، بستک، قشم، پارسیان، بندرخمیر و بشاگرد خواهد بود.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها