درنشست گرامیداشت روز «خواجه نصیرالدین طوسی» و روز «مهندس» مطرح شد؛

هرمزگان، رتبه هفتم «پایلوت کشوری» در طرح بازآفرینی شهری



نشست جامعه مهندسی به مناسبت گرامیداشت روز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، توسط رییس بسیج‌مهندسی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.طرح بازآفرینی شهری در استان هرمزگان توسط  استانداری و اداره عمران و بهسازی استان اجرایی شده‌است و منازل بازسازی شده سنددار شده‌اند که این امر سبب کسب عنوان«پایلوت کشوری» شده‌است.

به گزارش صبح ساحل،  رییس بسیج مهندسی هرمزگان درخصوص این تشکل گفت:  عارضه‌یابی در بسیج مهندسی صنعتی شکل گرفت که نتایج خوبی داشت. مشکلات واحدهای صنعتی را با کمک و توان خود توانستیم رفع کنیم.محمد علی قاسمی، نقطه‌عطف  کمک به معشیت استان و توانمندسازی افراد کم بضاعت مجموعه کمیته امداد وبهزیستی را نصب پنل‌های خورشیدی عنوان کرد.وی با ضمن تقدیر تقدیر از جامعه مهندسی و روز گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برنامه اصلی  بسیج‌مهندسی حفظ انسجام بین مهندسین و مردم است . رییس بسیج مهندسی استان هرمزگان با بیان تعامل بسیج مهندسی با دیگر نهادها افزود: بسیج مهندسی یک فرصت برای تمام مجموعه فنی و مهندسی است، زیرا یک نهادی است که محدودیتی برای ارتباط بین جامعه مهندسی و مردم ندارد و می‌تواند پل ارتباطی با ادارات ،بازسازی استان ،NGO ها و... باشد.

   

  هرمزگان، رتبه هفتم «پایلوت کشوری» در طرح بازآفرینی شهری

  
نقش بسیجیان در بسیج سازندگی برای دشمن و دوست آشکار است


جانشین فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان نیزگفت: درسال ۵۷انقلاب با سه‌محور اصلی به ‌پیروزی رسیده‌است؛دین، رهبر پیامبرگونه و همراهی مردم.  درطول ۴۰سال گذشته هرزمان که این سه محور ازهم جدا افتاده‌اند به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم.هدایت اله امیری باتوجه به گفته‌های رهبر معظم انقلاب دشمن تلاش می‌کند که امید به آینده را ازدست دهیم. در طرح بازآفرینی محلات بسیج مهندسی می‌تواند نقش مهمی داشته‌باشد. نقش بسیجیان در بسیج سازندگی برای دشمن و دوست آشکار است.
وی درپاسخ به خبرنگارصبح‌ساحل درخصوص مقابله با کرونا در ایام نوروز گفت: تحت عنوان بسیج جامعه پزشکی ظرفیت بسیار مطلوبی در بسیج داریم که برای آبادی استان و کمک به مردم هرمزگان همواره در تلاش هستند. وجود ویروس کرونا در کشور به صورت رسمی اعلام شده‌است و از بسیج و سپاه خواستار همکاری‌های لازم برای مقابله با این ویروس هستیم. دانشگاه علوم‌پزشکی و وزارت‌بهداشت مهم‌ترین نهادها برای کنترل این ویروس هستند که  تا به الان وظیفه خود را به درستی انجام داده‌اند.
امیری درخصوص سیل‌های اخیر نیز گفت: سپاه در کمک به مناطق سیل‌زده هرمزگان  نقش به‌سزایی داشته‌است همچنین برای تامین اسکان دائمی ساکنین این منطقه همکاری لازم را صورت گرفته‌است.

مهندسین باید پیوست نگاری و فرهنگ را ترویج دهند


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به گام دوم سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: در روابط بین‌الملل تعریفی از قدرت وجود دارد؛ وحدت در فرماندهی و وحدت در رهبری ، با همراهی کردن رهبر معظم انقلاب وحدت بین مردم و اقوام یک ملت منسجم می‌ماند. اخلاقیات و باورهای جامعه ازجمله ایثار و فرهنگ است.
احسان کامرانی عنوان کرد: مهندسین در حوزه ساختمان و تخصیص زمین و... باید پیوست نگاری، مهربانی وایثار را ترویج دهند سی‌وسه پل با گذشت سالیان سال همچنان جانب فرهنگ و سنت‌های کشور را رعایت کرده‌است درحالی که پل شهید بهشتی درکنار این پل قرار گرفته‌است، پیوست نگاری و فرهنگ کشور را دربرندارد. باتوجه به توصیات رهبرمعظم رهبری درحوزه علم‌وپژوهش باید به رسیدن تمدن نوین تلاش کنیم.وی افزود: مبارزه با فساد،  طهارت اخلاق و سیاست و اقتصاد باید مورد توجه مهندسین و عموم قرار گرفته‌شود.
احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس درپایان گفت: با الگو قرار دادن شهید سپهبد سردار سلیمانی سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در کشور تر‌ویج دهیم.


هرمزگان، عنوان هفتم «پایلوت کشوری» را دریافت کرد


مدیر اداره عمران و بهسازی شهری هرمزگان گفت: طرح بازآفرینی شهری در شهرهای بندرعباس، میناب، جاسك، رودان، حاجی آباد، بندر لنگه، كنگ، بستك و بندرخمیر آغاز شده است.داوود غلامی در ادامه اظهار كرد: معبر اصلی 24 متری در محله چاهستانی‌ها، توسط مدیران فنی استانداری و اداره عمران و بهسازی استان بازگشایی شده‌است و تنها 1 کیلومتر از بازسازی باقی‌مانده است که 500متر آسفالت این منطقه به پایان رسیده و 500 متر دیگر در مرحله انجام زیرساخت‌های لازم است.
وی گفت: این طرح با همكاری معتمدان محلی، راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری بندرعباس در حال انجام است.استان هرمزگان دارای 2 هزار و 391 هكتار بافت فرسوده شهری است كه شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سكونتگاه های غیر رسمی آن 43 درصد است.وی افزود: هرمزگان، رتبه‌ی هفتم کشوری را تحت عنوان «پایلوت کشوری» کسب کرده است. مدیر اداره عمران و بهسازی شهری هرمزگان در پایان تصریح کرد:سنددار کردن منازل  بازسازی شده‌ای که با اصول معماری صورت انجام شدند، یکی از علل کسب این عنوان می‌باشد.


درپایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از مهندسین بسیج‌مهندسی هرمزگان استان هرمزگان تقدیر شد.

   هرمزگان، رتبه هفتم «پایلوت کشوری» در طرح بازآفرینی شهری

 

   

   هرمزگان، رتبه هفتم «پایلوت کشوری» در طرح بازآفرینی شهری

     

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها