«آئدس» خطرناک مانند کرونا/ پشه آئدس در بندرلنگه مشاهده شده است



به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا بهزادی ظهر امروز در نهمین نشست ستاد خدمات سفر منطقه آزاد قشم با محوریت ویروس کرونا، اظهار داشت: پشه «آئدس» به مراتب خطرناک‌تر از ویروس کرونا است.

وی با اشاره به مشاهده این پشه در بندرلنگه، افزود: آئدس تا حدود یک ماه پیش در کشور ما وجود نداشت و وجود آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم اماکن تاریک، لاستکی‌های فرسوده، محل تجمع آب را از محل‌ها زیست، تجمع و تکثیر پشه آئدس عنوان و ابراز کرد:

بهزادی تصریح کرد: این پشه، فعالیت خود را در غروب‌ها آغاز می‌کند و قادر است چندین فرد را بگزد.

وی ادامه داد: آئدس سه بیماری خطرناک «تب دانگ، چکین گونیا و زیکا» را به انسان منتقل می‌کند.

گفتنی است، بیماری‌های منتقله از «پشه آئدس» درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه با بیماری‌های «تب دانگ، چکین گونیا و زیکا» کنترل ناقل این بیماری‌ها است.

فرد مبتلا به کرونا در قشم در قرنطینه خانگی قرار دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم شفافیت وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونا را ستودنی دانست و اضافه کرد: هیچ مورد محرمانه‌ای با مردم نداریم.

بهزادی بیان کرد: از روز جمعه با یک مورد مشکوک در جزیره قشم مواجه شدیم که در نهایت ابتلای آن تائید شد و در حال حاضر نیز چند نمونه مشکوک دیگر جهت آزمایش به تهران ارسال شده است.

وی تصریح کرد: فرد مبتلا در قشم رو به بهبود است و با ترخیص از بیمارستان هم اکنون تحت نظر علوم پزشکی در قرنطینه خانگی قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها