آمار فوتی های کرونا ویروس در گیلان سه نفر اعلام شد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: آمار فوتی های ناشی از کرونا ویروس در گیلان سه نفر اعلام شده است.

به گزارش صبح ساحل، ارسلان سالاری روز پنجشنبه گفت: بر اساس ارسال تست بیماران مشکوک،  تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به کرونا ویروس در گیلان مثبت اعلام شده که از این تعداد ۱۲ نفر بهبود یافته و دو نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا همه باید همکاری کنند، اظهار داشت: مردم ضمن رعایت بهداشت فردی از مسافرت کردن خودداری کنند.

این در حالی است که فرماندار شهرستان لاهیجان هم دیشب اعلام کرد که از هفت مورد فوتی مشکوک به کرونا در لاهیجان تست سه نفر تایید شده است.

سیداسماعیل میرغضنفری با اشاره به اینکه از بقیه فوتی ها اطلاع نداریم و اگر به نتیجه رسید، فوری اطلاع رسانی می شود،  افزود : دغدغه و نگرانی از انتشار ویروس کرونا وجود دارد و مردم خواهان دریافت اطلاعات صحیح و کامل از وضعیت و شرایط انتشار و ابتلا و درمان این ویروس هستند و ما موظفیم صادقانه موارد ابتلا و درمان را با مردم در میان بگذاریم.

کرونا ویروس عموما از طریق قطرات تنفسی ناشی اعم از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد و می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند.  بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،   فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد. به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها