جلوی سفرهای مسافری به هرمزگان گرفته شود



عضو شورای شهر بندرعباس گفت: متأسفانه بسیاری از مردم استان‌های همجوار به محض اطلاع از تعطیلات مدارس، راهی هرمزگان شده‌اند که این مسأله در شیوع کرونا موثر است.

به گزارش صبح ساحل، اسلام باوقار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از عوامل شیوع بیماری کرونا، سفرهای زائد و انتقال بین استانی این بیماری است و اگر چه نمی‌توان محدودیت‌های کاملی برای سفر مردم در نظر گرفت اما ضروری است تا مانع از سفرهای زائد از دیگر استان‌های کشور برای تفریح به هرمزگان و جزایر آن شد.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مردم استان‌های همجوار به محض تعطیل شدن مدارس برای مقابله با بیماری کرونا، راهی بندرعباس و جزایر هرمزگان شده‌اند و همین مسأله ممکن است آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا را تشدید کند.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این که هرمزگان از امکانات کافی برای مواجهه با بیماری و شیوع گسترده یک بیماری واگیردار برخوردار نیست، اضافه کرد: هیچ داروخانه‌ای در سطح شهر ماسک و مواد ضدعفونی کننده ندارد و هیمن موضوع بر نگرانی مردم افزوده است.

باوقار تأکید کرد: در خبرها آمده که در کشورمان روزانه 1.5 میلیون ماسک تولید می‌شود و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ظرفیت تولید ماسک را دارند اما چرا هیچ محموله‌ای از مواد ضدعفونی کننده و یا ماسک به هرمزگان نمی‌رسد که مردم از نگران بیرون بیایند و حداقل‌های لازم برای مهار این بیماری را در اختیار داشته باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس همچنین به آغاز ضدعفونی برخی نقاط شهر از سوی شهرداری اشاره و از این بابت از تلاش‌های آتش‌نشانی تقدیر کرد و گفت: از ظرفیت مردم نیز در این زمینه می‌توان استفاده کرد و شهرداری باید برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را نیز داشته باشد.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها