در پی ابتلا به ویروس کرونا؛

حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی بر اثر کرونا درگذشت



حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی در پی ابتلا به ویروس کرونا، صبح امروز در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.       

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی که از چند روز پیش در قم گرفتار بیماری کرونا شده بود، روز گذشته به بیمارستان منتقل شده و پس از تأیید تست کرونا بستری شد، اما مع الاسف به دلیل کهولت سن، امروز صبح به رحمت حق واصل گردید.

مرحوم خسروشاهی بیش از 80 جلد کتاب به زبان فارسی و عربی (علاوه بر صدها مقاله در نشریات اسلامی ایران و جهان اسلام) تألیف کرده است که بیش از 40 جلد آن، تاکنون بارها در داخل و خارج منتشر شده و بعضی از آنها بیش از 30 بار تجدید چاپ شده‌اند. علاوه بر تألیفات و ترجمه‌ها، 120 جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح و یا مقدمه و اشراف ایشان در ایران و ایتالیا و مصر و … چاپ و منتشر شده است.

وی در سال 1352 شمسی، «مرکز بررسی‌های اسلامی قم» را به عنوان مرکزی وابسته به حوزه علمیه قم، تأسیس و به ثبت رساند و سپس در سال ۱۳۶۱، «مرکز فرهنگی اسلامی اروپا» را در رم تأسیس نمود که هر کدام از این دو مؤسسه ده‌ها کتاب ارزشمند در زمینه‌های اسلامی، از جمله قرآن مجید و نهج البلاغه را به زبان‌های عربی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و … ترجمه و منتشر کرده‌اند که این اقدام در نشر فرهنگ اسلامی در سطح دنیا، از ارزش بالایی برخوردار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها