آغاز به کار سه مرکز پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بندرعباس



به گزارش صبح ساحل، دکتر محمود حسین پور روز جمعه اظهار داشت: این مراکز در شهرک توحید، شهرک پیامبر اعظم و در پشت بیماران امام رضا (ع) واقع شدند.

وی افزود: کادر درمانی حاضر در این مراکز بیماران مشکوک را پذیرش و پس از دریافت شرح حال از بیمار و بررسی وضعیت وی، در صورت ضرورت ارجاع به بیمارستان، توسط نیروهای اورژانس منتقل می شوند.

حسین پور خاطرنشان کرد: این سه مرکز به منظور پیشگیری از هرگونه ازدحام و شلوغی در مراکز درمانی و ارایه خدمات سریع بهداشتی به مردم راه اندازی شده است.

کرونا در کمین همه گروه ها است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص خطر ویروس کرونا گفت: این ویروس کاملا ناشناخته است و براساس رفتار مشاهده شده از آن تا به امروز از سوی محققان و پژوهشگران و با استناد به آمار، بیشتر تهدید کننده سالمندان و افرادی با بیماری های زمینه ای که با ضعف سیستم ایمنی مواجه هستند، می باشد.

وی ادامه داد: اما این مساله بدان معنا نیست که دیگر گروه ها در حاشیه امن قرار دارند، بلکه متاسفانه این ویروس همه افراد و گروه ها را تهدید می کند، اما در گروه های پرخطر احتمال مرگ و میرش بیشتر است.

کلید مقابله با کرونا رعایت اصول بهداشتی است

این مقام مسوول با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه، گفت: طبق تحقیقات این ویروس ممکن است تا ۹ روز بر روی سطوح مختلف باقی بماند، از همین رو رعایت اصول بهداشتی به ویژه شستن مرتب دستها و پرهیز از حضور در اماکن عمومی تا حد امکان، بسیار مورد تاکید است.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا با تلاش جهادی انجام شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به راه اندازی آزمایشاه تشخیص کرونا در بندرعباس، گفت: این اقدام با تلاش جهادی نیروهای این دانشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش از این نمونه جهت تشخیص به انستیتو پاستور ارسال می شد ، اما با راه اندازی این آزمایشگاه ، بررسی ها در داخل خود استان انجام می شود.

حسین پور در خصوص موجود بودن کیت های تشخیص کرونا، گفت: در حال حاضر شماری کیت در اختیار داریم و تا یکی دو روز آینده و ورود کیت های جدید به کشور، تعداد دیگری به دانشگاه تحویل داده خواهد شد.

بدون همراهی مردم کنترل کرونا امکان پذیر نیست

این مقام بهداشتی همراهی مردم همگام با مسوولان را در جهت کنترل کرونا بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بدون همراهی مردم این اقدام میسر نخواهد شد و به طور یقین تبعات آن دامن گیر همه ما خواهد بود.

دکتر حسین پور تاکید کرد: تلاش های بسیار خوبی از سوی دستگاه های مختلف به منظور کنترل مبادی هرمزگان انجام شده و اقدامات پیشگیرانه نیز در دست انجام است، اما لازمه موفقیت در این کارها، همراهی مردم است.

وی تصریح کرد: از مردم خواستاریم تا حد امکان و تنها در مواقع لزوم از منزل خارج شوند و نکات بهداشتی را با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته رعایت کنند، در غیر این صورت نمی توان از شیوع ویروس پیشگیری کنیم.

دو مورد مثبت کرونا در هرمزگان

براساس اخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون دو مورد مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شدند که حال هر دو نفر رو به بهبود است.

تا به امروز ۲۳ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان شناسایی شدند.

وزارت بهداشت ۳۰ بهمن ماه ابتلای دو شهروند قمی به ویروس کرونا را تایید کرد و اکنون به صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می کند؛ تاکنون استان‌های قم، گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان رضوی، تهران، البرز، اصفهان، همدان، مرکزی، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان، فارس، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد درگیر این بیماری شده اند.

آمار نهایی مبتلایان به این بیماری در ایران تا ساعت ۱۷عصر پنجشنبه هشتم اسفند ماه به ۲۴۸ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۲۶ نفر رسیده است.

غیرقابل انتشار: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها