در یکی از درمانگاه‌های بندرعباس رخ داد:

شعله‌ آتش شایعات دامنگیر شهرک شغو



محوطه درمانگاه شهرک توحید(شغو) به علت بازار داغ شایعات، دچار حریق شد.


به گزارش صبح ساحل، تعدادی از اهالی محله شهرک توحید در اطراف درمانگاه تجمع کردند و با وحشت از سرایت کرونا خواستار تعطیلی آنجا شدند دقایقی بعد شعله های آتش در تاریکی شب، از درون محوطه درمانگاه زبانه کشید...
این قسمتی از ویدیو کوتاهی است که جمعه شب گذشته در فضای مجازی دست به دست چرخید و واکنش کاربران را در برداشت، عده ای معتقد بودند این درمانگاه محل قرنطینه مبتلایان به کرونا است و نباید در محله های پرجمعیت این امر انجام گیرد و عده ای نیز شایعات را عامل تحریک مردم دانستند. تا آنکه در همان لحظات اولیه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران و ارسال پیام صوتی در فضای مجازی،این تجمع را مبنی بر شایعه بی‌پایه و اساس نگهداری چند بیمار کرونایی در یک درمانگاه در شهرک توحید بندرعباس اعلام کرد که موجب تحریک برخی افراد ساکن در این محله و آتش‌زدن محوطه درمانگاه این شهرک شد .


دکتر فاطمه نوروزیان تاکید کرد: این مراکز فقط برای تشخیص ویزیت و خدمت دهی برای افرادی هست که علائم بیماری تنفسی دارند واگر مشکوک به کرونا هستند برای تشخیص بهتر و بستری به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بخش ویژه بستری هدایت می شوند .

حریق محوطه درمانگاه


ساعت 21 و 53 دقیقه به ستاد آتش نشانی بندرعباس اطلاع داده شد که درمانگاه شهرک توحید مورد حریق قرار گرفته است، 5 دقیقه بعد تیم آتش نشانی از ایستگاه شماره 3، به محل رسید و بلافاصله حریق ایجاد شده ناشی از ضایعات در حیاط درمانگاه را اطفا نمودند که این عملیات در ساعت 22 و 15 دقیقه به پایان رسید.


درمانگاه شهرک توحید محل قرنطینه نیست


«با کمک عوامل پلیس و آتش‌نشانی ضمن دعوت مردم به آرامش، حریق ایجاد شده در محوطه درمانگاه اطفا شد و بدون خسارتی به درمانگاه ، تجمع به پایان رسید ».دکتر یحیی میرزاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با بیان این مطلب گفت: آن شب برای بازدید به این درمانگاه آمده بودم و 10 دقیقه پس از اینکه محل را ترک کردم مطلع شدم این حادثه رخ داده است، بلافاصله به محل برگشتم و شاهد تجمع اعتراض آمیز اهالی محل بودم».
وی این را هم گفت که در درمانگاه یک پزشک و یک پرستار حضور داشتند و بنری مبنی برکلینک ویژه بیماریهای واگیر و افزایش ساعت خدمات دهی بر روی دیوار درمانگاه نصب شده بود.


دکتر میرزاده در خصوص قرنطینه کردن بیماران کرونایی یا افراد مشکوک در درمانگاه های ۱۶ ساعته ادامه داد: اهالی بر اساس شایعات فکر کردند این مرکز برای قرنطینه کردن افراد مبتلا به کرونایی است و همچنین 10 نفری نیز به علت کرونا در درمانگاه نگهداری می شود اما این تفکرات کذب است. وی اظهار داشت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده مراکز درمانی منتخب جهت مراجعه مردم و تشخیص اولیه در سطح استان هرمزگان و شهر بندرعباس در نظر گرفته شده است.


دکتر میرزاده ساعت این درمانگاه به همراه دو درمانگاه دیگر( پیامبر اعظم وسید المظفر) در بندرعباس از 7و نیم تا 13 و 30 دقیقه دانست که مدتی برای خدمات رسانی بهتر و ویزیت ، به 16 ساعت رسیده است از ساعت 7 و نیم صبح تا 22 و 30 دقیقه.وی با بیان اینکه مراکز خدمات رسانی ساماندهی مراکز 16 ساعته ما را برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر ساماندهی شدند، به خدمات رسانی 175 مرکز بهداشتی، درمانی ، خانه بهداشت اشاره کرد که مراجعین می توانند به این مراکز بروند تا از شلوغی بیمارستان شهید محمدی بکاهد.رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از انجام خدمات دهی پرسنل درمانگاه خبر داد و گفت: اکنون این مرکز بدون هیچ مشکلی باز است ودر حال خدمات دهی به مراجعین است.دکتر میرزاده از شهروندان خواست به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و ستاد مقابله با بیماری کرونا نیز تمامی تدابیر لازم در این زمینه را اندیشیده است.


راه اندازی سه مرکز پذیرش بیماران برای پیشگیری از ازدحام و شلوغی


دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برای پیشگیری از ازدحام و شلوغی در مراکز درمانی و ارائه خدمات سریع بهداشتی به مردم، سه مرکز پذیرش بیماران مشکوک به کرونا را در بندرعباس راه‌اندازی کرده است که پس از تشخیص جهت بستری به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها