صادرات کالا از پایانه‌های سیستان و بلوچستان به مرز ۲ میلیون تن رسید



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات یک میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۴۹ تن کالا در سالجاری از پایانه‌های مرزی این استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، ایوب کرد روز دوشنبه، سیمان، گاز مایع، هیدروکربن و میلگرد را عمده کالاهای صادر شده در ۱۱ ماهه سالجاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه عنوان کرد و اظهار داشت:صادرات این مدت از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۷۶ تن رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: پایانه مرزی میرجاوه با یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۸۹۶ تن کالا و رشد ۸۰ درصدی، پیشتاز در صادرات کالا این مدت در سیستان و بلوچستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۲۹ هزار و ۳۱۹ تن کالا نیز در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ترددهای مسافری ثبت شده در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان را ۸۵۳ هزار و ۶۲۱ مسافر عنوان کرد و گفت: این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر، رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

کرد با بیان اینکه طرح مسائلی نظیر توسعه تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی بدون توجه به مقوله حمل و نقل و ترانزیت عملا بی ثمر خواهد بود، تصریح کرد: اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از شرایط ممتاز ژئوپولتیک و استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل است.

وی افزود: در این راستا رویکرد این اداره‌کل در حوزه پایانه‌های مرزی با توجه به نتایج ارزشمند صادرات و تجارت در کسـب درآمـد ارزی، ایجـاد فرصت‌هـای شـغلی جدیـد و افزایـش نفـوذ منطقه‌ای کشورمان، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و حمل و نقل برنامه‌ریزی شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها