آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس



شمار مبتلایان به ویروس کرونا طبق آمار رسمی کشورهای حاشیه خلیج فارس تا امروز (دوشنبه) به ۲۳۴ نفر رسیده است.
به گزارش صبح ساحل، انتشار ویروس کرونا طی هفته های گذشته بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای عربی را درگیر کرده است به نحوی که وزارت خانه های بهداشت این کشورها روزانه موارد جدید ابتلا به این ویروس را گزارش می کنند.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان صبح امروز از ثبت ۴ نمونه دیگر از ابتلا به کرونا خبر داد.این وزراتخانه با صدور بیانیه ای افزود که یک نفر از استان قطیف بوده و نفر دوم و سوم دو زن بحرینی هستند که از عراق برگشته اند و نفر چهارم یک شهروند آمریکایی است که از سفر بازگشته و قبل از ورود به کشور، از فیلیپین و ایتالیا عبور کرده است.همچنین وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۵ نفر رسیده است.

بحرین

شمار مبتلایان به کرونا در بحرین به ۸۵ نفر رسیده است.در همین راستا " مناف قحطانی" عضو کمیته ملی مبارزه با کرونا در این کشور تاکید کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا ۷۱۳۱ مورد مشکوک را بررسی کردیم که در این میان ۸۵ نفر مبتلا بودند و ۶ نفر نیز بهبود یافته اند.بحرین پیشتر هم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مدارس را به مدت دو هفته تعطیل کرد و تمامی پروازها از مبدا فرودگاه دبی و شارجه را به حالت تعلیق در آورده بود.وزارت خارجه این کشور نیز پیشتر شهروندان خود را از سفر به برخی کشورها شامل تایلند، کره جنوبی، ایران، سنگاپور و مالزی به دلیل احتمال ابتلا به کرونا منع کرده بود.

کویت

وزارت بهداشت کویت نیز دیروز( یکشنبه) از ثبت یک مورد دیگر از ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود تعداد بیماران به ۶۲ نفر رسیده است.با آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان شرکت هواپیمایی کویت در هر دو مسیر پرواز ها به چین، هنگ کنگ ، ایران، کره جنوبی، تایلند، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن و عراق را متوقف کرد.

امارات

وزارت بهداشت امارات نیز با اشاره به ثبت ۱۵ مورد جدید، اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۴۵ نفر رسیده و ۷ نفر بهبود یافته اند.

قطر و عمان

وزارت بهداشت قطر هم از ابتلای ۳ نفر دیگر به ویروس کرونا خبر داد و شمار مبتلایان در این کشور به ۱۵ نفر رسید.وزارت بهداشت عمان نیز اعلام کرد که تعداد کرونایی ها در این کشور به ۱۲ نفر رسیده است.عمان در جدیدترین اقدام خود برای مقابله با کرونا روز شنبه اعلام کرد که تمامی پروازهای چارتر به مقصد کشور مصر از روز یکشنبه (۱۸ اسفند) به مدت یک ماه به حالت تعلیق در خواهد آمد.

مصر تاکنون موضعی در خصوص این تصمیم عمان اعلام نکرده است.ویروس کرونا برای اولین بار در ۱۲ دسامبر (آذر - دی ) در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد اما پکن به طور رسمی در اواسط ژانویه (دی- بهمن) آن را اعلام کرد.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در سطح جهان آماده باش عمومی اعلام کرد.

منبع: انتخاب
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها