خوزستان بیشتر ین الکل طبی کشور را تولید می کند



استاندار خوزستان با بیان اینکه بیشترین الکل طبی کشور در خوزستان تولید می شود، گفت: آنچه در توان ما باشد انجام می‌دهیم تا سلامت به جامعه بازگردانده شود.

به گزارش صبح ساحل،غلامرضا شریعتی امروز ۲۱ اسفندماه در حاشیه مراسم راه اندازی خط بسته‌بندی الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر پس از برگزاری ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا و بر اساس مصوبات این ستاد، خط بسته‌بندی الکل را در سریع ترین زمان راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی خط بسته‌بندی الکل در خوزستان، افزود: راه اندازی این خط از این جهت اهمیت دارد که الکل در بطری یک و پنج لیتری و اندازه های دیگر بسته بندی می شود و روند عرضه به بازار را تسهیل می کند.استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان تولیدکننده اصلی الکل طبی در کشور است، تصریح کرد: استان خوزستان بیشترین الکل طبی کشور را تولید می کند و تنها در شرکت خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر، ۴۰ میلیون لیتر الکل در سال تولید می شود.

شریعتی عنوان کرد: تا پیش از راه اندازی واحد بسته بندی الکل در شرکت توسعه نیشکر، الکل ها به صورت عمده توزیع می شد و امکان اینکه به منظور ضدعفونی سریع در اختیار مردم قرار بگیرد کم بود اما اکنون با افتتاح این واحد، این مشکل برطرف شد و می توانیم الکل را با سهولت در اختیار مردم قرار دهیم.وی با اشاره به ظرفیت بسته بندی الکل شرکت توسعه نیشکر، ادامه داد: خط بسته بندی الکل شرکت توسعه نیشکر در هر ساعت حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۶۰۰ بطری الکل بسته بندی می کند و ظرفیت بسته بندی بیش از ۵۰ هزار لیتر الکل را در روز دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به عرضه این الکل ها در داروخانه ها، گفت: الکل های بسته بندی شده با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو به منظور ضدعفونی با سرعت به بازار عرضه خواهد شد. در این زمینه آنچه در توان ما باشد انجام می‌دهیم تا سلامت را به جامعه بازگردانیم .

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها