والدین از تکرار اخبار کرونا نزد کودکان اجتناب کنند



به گزارش صبح ساحل، مریم عباسی روز چهارشنبه افزود: با این وضعیت نیاز است والدین چنین اخباری را نزد کودکان تکرار نکنند و از بلند خواندن آن در کانون خانواده اجتناب کنند.

وی بیان کرد: مدتی که کودکان در خانه هستند باید از بازی‎های هیجانی برای آنها استفاده کرد زیرا اگر بخواهند برای مدت زیادی فردی بازی کنند به طور قطع برای آنها خسته کننده‌است.

عباسی ادامه داد: در این بین نقش والدین بسیار مهم است و باید آنها را ترغیب به انجام بازی‎هایی همچون بازی‌‏های گروهی، پانتومیم، اسم و فامیل، منچ و مارپله، گوش به زنگ حائز اهمیت زیادی است.

این روان شناس کودک افزود: شیشه و بطری‏‌های بدون استفاده زیادی در خانه‌ها وجود دارد که کودکان هشت تا ۹ ساله می‎توانند با رنگ آمیزی از آنها برای جامدادی و یا دکور استفاده کنند.

وی اظهار کرد: نقاشی نیز ابزار سرگرمی خوبی برای کودکان است که باید والدین سعی کنند با متنوع کردن آن از طریق تغییر در ابزار کار و موضوع جذابیت آن را برای کودکان خود افزایش دهند.

عباسی افزود: همچنین والدین می‎توانند کاردستی‌‏هایی را در اینترنت جست و جو و آنها را به کودکان بدهند یا اینکه دکور خانه تغییر دهند تا کودکان این روزها را متنوع تر از سایر روزها تجربه کنند.

وی یادآور شد: آشپزی و ساختن کیک توسط مادران بصورت مشارکتی با کودکان از دیگر موارد جذاب برای آنها است که در طی روزهای قرنطینه کودکان باید جدی گرفته شود.

عباسی در ارتباط با توصیه به کودکان برای شست و شو اظهار داشت: وقتی والدین در این مورد زیاد واکنش نشان دهند ممکن است کودکان وارد دایره لجبازی و یا اینکه وسواس پیدا کنند با این شرایط برای توصیه کودکان به شستن دست بهتر است این موضوع به شکل بازی باشد.

وی ادامه داد: اینکه کودکان نیز در قالب مامور بهداشت خانه معرفی شوند نیز می‌تواند به ترغیب آنها در رعایت مسائل بهداشتی و توصیه سایرین به این نکات پیشگیرانه کمک کند.

عباسی اظهار داشت: همچنین می‌توان ویروس کرونا را برای کودکان به عنوان یک شکل خنده دار ترسیم و در کنار آن راهکارهای شکست کرونا نوشته شود تا با رعایت کودکان به این مسائل به آنها امتیاز داده شود و آنها را ترغیب به فعالیت بیشتر در زمینه پیگیری شوند.

براساس آخرین اعلام منابع رسمی در روز گذشته، تاکنون در استان بوشهر ۱۸نفر مبتلا به ویروس کرونا شده‌ که ۲ تن از آنها جان باخته‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها