تلویزیون در خانه ماندن را جدی نمی‌گیرد



به گزارش صبح ساحل، دو صد گفته چون نیم کردار نیست؛ این مصرع از شعر فردوسی مصادق بارز عملکرد این روزهای صدا و سیماست؛ در حالی هر شبکه تلویزیون مجری ها و کارشناسان حوزه سلامت هشدارهایی درخصوص نگرانی و نحو جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می دهند که تبلیغ‌ها این رسانه، مردم را به تشویق خرید از فروشگاه‌های بزرگ که تخفیف خورده فرا می خوانند این رسانه در حالی از مردم دعوت می کند برای مصون ماندن از کرونا و جلوگیری از شیوع آن، از خانه بیرون نروند که بلافاصله بعد از این دعوت، پیام‌ها بازرگانی پرطمطراق برخی فروشگاه های معروف را روی آنتن می برد و مردم را تشویق به حضور در این فروشگاه ها برای بهره مندی از تخفیفات و حراجی‌ها می کند.

این امر نشان می‌دهد صدا و سیما نیز مانند بسیاری از مردم و حتی مسئولان خطرناک بودن این بیماری واگیردار را جدی نگرفته است و همچنان به دنبال کسب درآمد از راه تبلیغ است.

حالا هر قدر هه تلویزیون در برنامه‌های مختلف به مردم بگوید از اجتماعات بپرهیزید، فاصله یک و نیم تا دو متری را حفظ کنید، هر یک نفر ناقل کرونا می‌تواند تا ۱۱ نفر را مبتلا کند و چه و چه تا خودش خطر را جدی نگیرد مردم نیز جدی نمی گیرند. بالاخره پس از فشارهای فضای مجازی امروز اعلام شد برنامه دورهمی با حضور تماشاگر برگزار نمی‌شود چون مدیران این مجموعه انگار همچنان به این خطر واقف نبودند و فشار بیرونی آنها را مجبور به ضبط این برنامه بدون حضور تماشاگر کرد.

پخش سریال‌های مرد هزار چهره، خانه به دوش، بازپخش خندوانه و پخش فیلم‌های سینمایی، مهم‌ترین آثار در نظر گرفته شده برای این ایام تا پایان سال است این سریال‌ها در دهه ۸۰ ساخته شدند و عمده آثار جزو تکراری‌های ۱۰ بار بازپخش شده تلویزیون در شبکه‌های مختلف بوده‌اند. این رویکرد چه با هدف ماندن مردم در منازل و چه با هدف روحیه‌بخشی و سرگرمی‌سازی صورت گرفته باشد، نتوانست در این مدت به خروجی مناسبی برسد.

از اساس هم نشان داد تلویزیون با پخش تکراری‌هایی که بارها سراغ آنها رفته است ماجرا را نه تنها جدی نگرفته، بلکه مثل خیلی از مناسبت‌های دیگر که به پخش فیلم و سریال اقدام می‌کند سیاستی عادی در زمانی عادی است. شاید این روزها شبکه اینترنتی در این بخش بخشی از وظیفه صدا و سیما ر به دوش کشیده و بخی از مردم را خانه نگه داشته است.

همه این موارد نشان می‌دهد تلویزیون در جدی گرفتن اپیدمی کرونا که این روزها در همه جهان همه‌گیر شده است، متناقض عمل می‌کند. تناقضی که خروجی آن مانع خواهد شد مخاطب هم جدی‌اش بگیرد و گویی بیشتر از اینکه مخاطب باید کرونا را جدی بگیرد خود تلویزیون است که باید این ویروس منتشر شده در جهان را جدی بگیرد.

آخرین اخبار مربوط کرونا

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره تعداد افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت شدگان ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۰۹ مورد بیمار جدیدمبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

خوشبختانه تا کنون چهار هزار و ۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها اظهار کرد: تهران ۲۵۱ نفر، قم ۸۴ نفر، گیلان ۴۳ نفر، اصفهان ۱۲۶ نفر، البرز ۶۷ نفر، مازندران ۷۲ نفر، قزوین ۲۲ نفر، سمنان ۴۱ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۱۴۳ نفر، فارس ۹ نفر، لرستان ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، خوزستان ۳۲ نفر، یزد ۳۶ نفر، زنجان ۳۲ نفر، کردستان ۲۷ نفر، کرمانشاه ۱۳ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۱ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۷ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۶ نفر، ایلام ۱۸ نفر، آذربایجان غربی ۱۸ نفر، کهگیلویه و بویراحمد یک نفر، بوشهر ۶ نفر، استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بدون مورد جدید ابتلا گزارش شده است.

مسعود قاسم لو یک شهروند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از نحوه عملکرد این روزها صدا و سیما گفت: شب گذشته با روابط عمومی صدا سیما تماس گرفتم و از آنها درباه تناقص برنامه‌هایشان در این روزها گله کردم. در حالی که این روزها سرعت رشد ویروس کرونا زیاد است باید به بیشتر توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم که صدا و سیما به آن اهمیت نمی دهد.

صبح تا شب تلویزیون تبلیغ فروشگاه‌های تخفیف دار را پخش می‌کند و مردم را برای خرید تهییج می‌کند که در این شرایط کار درستی نیست. تمام کارشناسانی که به صدا و سیما می آیند از مردم می‌خواهند این زنجیره شیوع را با حضور پیدا نکردن در اماکن عمومی قطع کنند در حالی محتوای این تبلیغ‌ها متضاد با آن توصیه‌هاست.

سمیه شیرزاد شهروند دیگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که مدتی است صدا و سیما مرجعیت خود را از دست داده گفت: در این روزها تلویزیون‌های اینترنتی جایگزین تلویزیون شده است و ما فیلم و سریال های مورد علاقه را از آنجا دنبال می‌کنیم.

وی افزود: موضوعی که در این مدت برای من تعجب آور بود؛ پخش پیام‌های بازرگانی است که مردم را به حضور خریدهای غیر ضروی همچون فرش ترغیب می‌کنند. صد و سیما موظف است در این مدت منفعت عمومی را لحاظ کرده به فکر سلامت عموم مردم باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها