نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

رئیس‌جمهور با قاطعیت بیشتری فرماندهی ستاد کرونا را به دست بگیرد/آمار مبتلایان در کیش و قشم نگران کننده است



نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: رئیس‌جمهور با قاطعیت بیشتری فرماندهی مقابله با کرونا را به دست بگیرد.

به گزارش صبح ساحل، حسین هاشمی تختی عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در دفتر کارش در بندرعباس بیان داشت: متأسفانه کشور درگیر یک بیماری به نام کووید ۱۹ است که بخشی از جهان را در بر گرفته است و ایران همانند چین و سایر کشورهای اروپایی درگیر این بیماری شده است. متأسفانه از ابتدا تدبیر مناسبی برای قرنطینه قم انجام نشد. علیرغم اینکه دولت مردان هم اعتقاد به قرنطینه داشتند.

وی با اظهار اینکه اگر از ابتدا سخت گیری بیشتری نسبت به مراقبت و جلوگیری از این بیماری انجام می‌شد امروز وضعیت به این گونه رقم نمی‌خورد، عنوان کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا در تمامی شهرهای کشور مجلس شورای اسلامی بنا بر تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا جلسات مجلس کنسل شد. علیرغم اینکه مجلس درگیر تصویب بودجه سال ۹۹ بود ولی باید برای جلوگیری از ویروس کرونا جلسات مجلس تعطیل می‌شد.

حضورم در تهران به خاطر بررسی آخرین وضعیت کووید ۱۹ بود

هاشمی تختی با بیان اینکه وزیر بهداشت با تصمیم شورای امنیت ملی به عنوان ریاست ستاد مقابله با این بیماری منصوب شد، خاطرنشان کرد: مجلس برای آنکه آخرین وضعیت شیوه کووید ۱۹ را بررسی کند جلسه کمیسیون بهداشت و درمان رابه دلیل اهمیت آن به ریاست دکتر لاریجانی ریاست مجلس و با حضور وزیر بهداشت و درمان برگزار کرد که از استان هرمزگان بنده در این کمیسیون حضور یافتم.

وی اضافه کرد: در حاشیه کمیسیون بهداشت و درمان با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان موضوع حق مرزی و ۵۰ درصد اضافه حقوق کادر و پرسنل بهداشت و درمان هرمزگان مطرح و دستور اجرایی آن توسط وزیر گرفته شد. در تماس با دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این موضوعات پیگیری شد که احکام ۵۰ درصد اضافه حقوق کادر درمانی استان زده شده است و بزودی پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه نسبت به عملکرد استاندار تقدیر و تشکر دارم ولی باید بیشتر از این پای کار باشند، عنوان کرد: دو راهکار وجود دارد یکی اجرای جدی پویش در خانه ماندن و دوم رعایت نکات بهداشتی است. باید شرایط را برای تشویق مردم برای در خانه ماندن را فراهم کنیم. در حوزه بهداشتی متأسفانه سیستم بهداشت و درمان کشور در تهیه اقلام مورد نیاز کادر پزشکی و درمانی با مشکل روبرو است. در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعتبار مورد نیاز برای وزارت بهداشت و درمان مصوب شد تا بتوانند در هر زمان با هر قیمت بتوانند اقلام مورد نیاز را تأمین کنند.

وی با اشاره به واردات ماسک، ژل و الکل طبی به استان هرمزگان افزود: ۵ میلیون قطعه ماسک در بندر شهید رجایی بندرعباس با مشکل ورود روبرو بود که با ورود جدی دادستان استان این موضوع هم حل شد و ۴ میلیون قطعه به تهران ارسال شد و یک میلیون ماسک و ژل جهت تأمین نیاز کادر درمانی و مردم در استان هرمزگان توزیع خواهد شد.

او تصریح کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان حضور نیروهای مسلح به عنوان یک پیشنهاد مطرح شد که توسط رئیس مجلس به خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد. که خوشبختانه این پیشنهاد با موافقت مقام معظم رهبری اجرایی شد. قرار شد تا نیروهای مسلح در همان مبادی ورودی سختگیری کنند و از خروج مردم جلوگیری کنند.

اقلام کشف شده ماسک مواد ضدعفونی باید در اختیار کادر درمانی و مردم قرار بگیرد

هاشمی تختی در ادامه در پاسخ به سوالات یکی از خبرنگاران در مورد اینکه چرا کالاهای کشف شده بهداشتی در سطح داروخانه‌ها و مغازه ها جهت قرار دادن در اختیار مردم وجود ندارد، بیان داشت: این سوال برای ما هم مطرح است که کشفیات از محتکران چرا در بازار وجود ندارد. یک میلیون ماسک و مواد ضدعفونی که از محل واردات سهم استان شده است فقط نیاز کادر درمانی را تأمین کرده است. نه اینکه در بازار وجود نداشته باشد ولی در حد مناسب نیست و خیلی از مردم در مضیغه هستند.

وی در پاسخ به اینکه علیرغم تاکید بر در خانه ماندن مردم می‌شود ولی هنوز در هرمزگان مردم به بازار می آیند و برای روزهای آینده نگرانی ایجاد کرده است، بیان داشت: این موضوع را به استاندار هرمزگان تاکید کرده‌ام که مناطق پر خطر استان را برای مدتی تعطیل کنیم، اما استاندار هم توجیهات خودشان را داشتند. در جلسه‌ای هم که با سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) داشتیم اعلام کردند ستادش در استان تشکیل شده است و ساز و کار آن مانند راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی در حل انجام است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال اینکه چرا علیرغم اعلام خطر در مورد شیوع کرونا کنترلی برای کاهش پروازها به مقصد بندرعباس نیست، خاطرنشان کرد: تدابیری برای این موضوع انجام شده و از استاندار خواسته‌ایم برای این موضوع تدابیر جدی و سریع بیاندیشد. باید عزم جدی برای کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان هرمزگان ایجاد شود.

پیشنهادات وزارت اقتصاد برای جلوگیری از ورشکستگی فعالان اقتصادی

وی تصریح کرد: برای حل مشکل فعالان اقتصادی استان هم جلسه‌ای با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد تا از ورشکستگی و ضربه مالی این فعالان جلوگیری شود که امور مالیاتی اعلام کرد که پیشنهاداتی به هیئت دولت ارائه شده است و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

وی در مورد عملکرد ستاد مقابله با کرونا در هرمزگان و اراده مسئولان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ابرازداشت: متأسفانه رئیس جمهور تمامی مسائل را به صورت عادی جلوه می‌دهد علیرغم اینکه از سوی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نسبت به شیفت کاری و دورکاری کارکنان پیشنهاداتی ارائه شده است.

آمار مبتلایان در کیش و قشم نگران کننده است

هاشمی تختی تاکید کرد: قبول دارم نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که به مردم استرس وارد شود، اما منتهی نباید از طرف دیگر به شکلی رفتار کنیم که مردم احساس خطر و نگرانی نسبت به بیماری نداشته باشند. اما باز هم معتقدم که عملکرد رئیس جمهور و استاندار هرمزگان باید بهتر شود و تلاش بیشتری برای اجرای تصمیمات هدفمند در کشور و استان انجام شود.

وی با انتقاد مجدد از ضعف مسئولان در قرنطینه کردن و جلوگیری از شیوع بیماری، افزود: مثبت شدن ۸ نفر از شهروندان کیش در یک روز آمار نگران کننده برای جزیره کیش با جمعیت محدود است. متأسفانه آمار مبتلایان مثبت به کرونا در کیش و قشم زیاد است و باید تدابیر جدی تر لحاظ شود.

نماینده مردم بندرعباس، خمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی در مجلس اضافه کرد: دولت هر تصمیمی برای مردم می‌گیرد برای آنکه مردم هم همراه باشند باید این تصمیمات در میان گذاشته شود و بدون اطلاع اقدام و رفتاری مغایر گفته‌ها نداشته باشیم.

نیروهای مسلح ۳ کار اساسی و مهم در موضوع کرونا در استان به عهده دارند

هاشمی تختی در مورد زمان ورود نیروهای مسلح در استان برای خلوت سازی شهر بیان داشت: در جلسه‌ای که با سردار سالاری فرمانده سپاه استان برگزار شد، خلوت سازی شهر به عهده نیرویی دریای سپاه گذاشته شده است. کلاً ۳ وظیفه تأمین اقلام بهداشتی، کنترل مبادی از مبدا و راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی است.

هاشمی تختی در مورد اینکه عملکرد رئیس جمهور در مورد مبارزه با کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید و انتقاداتی که نسبت به قرنطینه شدن شخص رئیس جمهور وجود دارد، بیان داشت: معتقدیم که معمولاً جنگی که صورت می‌گیرد فرمانده برای هدایت باید در میدان جنگ باشد نمی‌تواند خودش در سنگر باشد و سرباز را به میدان بفرستد. کار زمین می‌ماند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم رئیس جمهور در میدان باشد و همین طور که مسئولیت ستاد مقابله به عهده‌شان گذاشته شد باید پای کار باشد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در مورد فرضیه حمله بیولوژیکی آمریکا عنوان کرد: این فرضیه هم قابل بررسی است، برخی اعتقاد دارند که این ویروس با هدف ضربه زدن به اقتصاد قوی چین و لطمه وارد کردن به ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه دارویی هم که علیه کشورمان وضع شده شیوع پیدا کرده است.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها