روسیه و ژاپن در حال ساخت دستگاهی برای شناسایی کرونا در ۳۰ دقیقه



گروهی از دانشمندان روسی و ژاپنی در حال ساخت دستگاهی برای تست کرونا در روسیه هستند.


به گزارش صبح ساحل، روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو نوشت: صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه بودجه ساخت دستگاه تست کرونا را تقبل کرده تا این دستگاه هر چه سریعتر به مرحله توزیع جهانی برسد.در این دستگاه از سیستم تشخیص عایق گرمایی مولکولی استفاده می شود و امتیاز اصلی تست، امکان استفاده آن خارج از آزمایشگاه و در شرایط سیار است.


روزنامه روسی نوشت: همه ابزار لازم برای این تست در یک چمدان نه چندان بزرگ جای می گیرد. برای تشخیص بیماری کرونا با استفاده از این دستگاه به ۳۰ دقیقه زمان نیاز است.دانشمندان پس از مطالعه نمونه های ویروس به دست آمده در چین توانستند به ساخت چنین سیستم سریع دست بیابند.در زمان حاضر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با دولت روسیه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه برای ثبت این دستگاه تست و توزیع آن در سطح جهانی همکاری می کند.


به نوشته روزنامه روسی، در زمان حاضر سفارش برای خرید ۵۰۰ هزار دستگاه از سوی کشورهای مختلف ازجمله اتریش و امارات دریافت شده است.
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین از دولت امارات پاداشی برای حمایت از ساخت واکسن کرونا دریافت کرد.تاتیانا گولیکووا رئیس ستاد هشداردهی سرایت و انتشار کرونا در روسیه امروز اعلام کرد: شمار بیماران کرونایی در روسیه به ۱۱۴ نفر رسیده و حال پنج نفر بهبود یافته است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها