اداره کل هواشناسی هرمزگان؛

تداوم سامانه بارشی در استان هرمزگان/بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود



بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تداوم فعالیت سامانه ی بارشی طی امروز همچنان برای استان رگبار باران و رعد و برق گاهی همراه با بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

به گزارش صبح ساحل، بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز یکشنبه، سوم فروردین ماه 99 ، همچنان برای استان افزایش و گذر ابر، رگبار باران و رعد و برق گاهی همراه با بارش تگرگ ، افزایش لحظه ای سرعت وزش باد و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

گفتنی است؛ در طول روز به ویژه تا ساعات بعد از ظهر میزان بارش ها از مقادیر کمتری برخوردار خواهد بود لکن ساعات پایانی امشب و بامداد دوشنبه، اوج بارش بویژه در نیمه شرقی استان پیش بینی می شود و تا ظهر دوشنبه این سامانه بارشی از شرق استان خارج خواهد شد. 

پیش بینی شده است؛ با توجه به حجم قابل ملاحظه ی بارش طی ساعات پایانی امشب و بامداد فردا در نیمه شرقی استان هرمزگان همچنین استان های همجوار، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی رخ خواهد داد و توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی جدا خودداری شود و با توجه به بروز صاعقه از حضور در مناطق مرتفع نیز خودداری گردد.

لازم به ذکر است، طی بامداد دوشنبه بارش بسیاری سنگینی در شرقی ترین نقاط استان هرمزگان و غرب و جنوب استان سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود و سبب اختلال در ترددهای جاده ای نیز در این مناطق خواهد شد.

توصیه می شود تمهیدات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

طبق گزارشات کارشناسان هواشناسی هرمزگان؛ دریا نیز تا ساعات بعد ازظهر امروز با وزش بادهای جنوب شرقی نسبتاً مواج و از یکشنبه شب تا سه شنبه شب با وزش بادهای نسبتاً شدید  شمال غربی و غربی مواج پیش بینی شده، لذا توصیه می شود شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ از نظر دمایی، طی بامداد دوشنبه، 4 فروردین در نیمه غربی استان و صبح سه شنبه در سایر نقاط استان کاهش محسوس دمای کمینه  پیش بینی می شود.

در صورت تغییراحتمالی در الگوهای هواشناسی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها