۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص در انتظار اهدای خون در هرمزگان



مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص در استان وجود دارد که این قشر به خون و فرآورده های خونی نیازمند هستند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر ایمان زارعی روز یکشنبه گفت: بروز بیماری نوپدید کرونا باعث شده بسیاری از شهروندان به مراکز انتقال خون مراجعه نکنند که این موجب کاهش فراورده های خونی شده است.
وی بیان داشت: این اطمینان را به مردم و همه شهروندان می دهیم که بدون هیچ گونه نگرانی از ابتلای به بیماری می توانند به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: تمامی مراکز اهدای خون استان طبق دستورالعمل ها با رعایت نکات بهداشتی و کارکنان آموزش دیده در خدمت مردم  هستند.
زارعی با بیان اینکه اهدای خون امری ضروری بوده و تامین خون بیماران فقط با حضور مردم ممکن است، گفت:خون هیچ جایگزین مصنوعی ندارد تا در دسترس بیماران بویژه افراد تالاسمی  قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: برای رفاه حال شهروندان مراکز انتقال خون در بندرعباس از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه شب و در بندرلنگه و میناب از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر و  قشم از ۱۷ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه همه روزه به جز ۱۳ فروردین آماده خونگیری است.
زارعی ادامه داد: همچنین سامانه نوبت دهی nobatdehi.ibto.ir جهت تسهیل در نوبت گیری شهروندان فعال است تا بدون مراجعه حضوری بتوانند نوبت گیری اهدای خون نمایند .
وی از شهروندان درخواست کرد در صورت ابتلا به سرماخوردگی تا یکماه پس از بهبودی کامل از حضور در مراکز انتقال خون خودداری کنند .

منبع:ایرنا
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها