ورود مسافر و گردشگر به هرمزگان 94 درصد کاهش داشته است



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: از ۲۸ اسفند۹۸ تاسوم فرورودین جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و اقدام‌های پیشگیرانه در استان ورود مسافر و گردشگر به این استان ۹۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش صبح ساحل، رضا برومند روز دوشنبه گفت: همچنین خروج مردم این استان به سایر نقاط کشور نیز کاهش ۹۲ درصدی داشته که این نشانه توجه مردم به هشدارها در خصووص بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از انتشار ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در هرمزگان و شیوع این بیماری اقدام هایی از قبیل تعطیلی همه برنامه‌های گروهی مانند جشنواره‌ها، بازدیدها، جشن‌ها و غیره به اجرا گذارده شد.

وی ادامه داد: پروتکلی که برای تاسیسات گردشگری تدوین و در آن تمام موارد مورد نیاز برای اسکان گردشگران و تمام نکات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته و ابلاغ شده است.

برومند خاطر نشان کرد: به هتلداران اعلام شد درصورتی که قادر به اجرای این پروتکل نیستند هتل خود را تعطیل کنند که تعدادی از آن‌ها  خودخواسته هتل‌ها را تعطیل کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطر نشان کرد: بنرهایی در مبادی ورودی های این استان برای موکول کردن سفر به آینده نصب شده و از مسافران خواسته شده از  سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

گردشگری مجازی در هرمزگان راه اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهارداشت: گردشگری مجازی راه‌اندازی شده که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت hormozganeman.ir به صورت مجازی با جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان هرمزگان آشنا شوند.

برومند تصریح کرد: فیلم‌هایی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی هرمزگان هم آماده شده که به زودی در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قابلیت دسترسی خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: امید می‌رود در آینده ای نزدیک و بعد از شکست بیماری کرونا میزبان شایسته‌ای برای هموطنان باشیم.

وی گفت: همچنین مسابقه عکاسی «نیاکان ما» با شعار در خانه بمانیم و جایزه بگیریم در شهرستان بستک برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها