درپی سر ریز سد میناب/بیش از ۲ روستا در شهرستان میناب دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند



مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفـت: درپی رها سازی سر ریز آب سد میناب، بیش از ۲ روستا در شهرستان میناب دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.

به گزارش صبح ساحل، مختار سلحشور روز دوشنبه گفت: در ابتدا بسیاری از منازل روستاهای تمبک بالا و پایین در میناب دچار آبگرفتگی شده و تعدادی از اهالی در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که امداد هوایی انجام شد سپس امدادگران به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: گزارش‌های اولیه حاکی از گرفتار شدن چند روستای دیگر در پایین دست سد استقلال میناب با سیلاب ناشی از آب رها شده سد استقلال میناب است که باید به آنها هم امدادرسانی شود.

وی بدون ارایه آمار خانوارهای درگیر سیلاب، اضافه کرد: اکنون درحال آماده سازی مکان‌های اسکان اهالی روستاهای گرفتار سیلاب ناشی از رهاسازی سد استقلال میناب در مدارس هستیم و اقلام زیستی در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با توجه به شدت بارندگی در شبانه روز گذشته توصیه اکید کرد: مردم از مسیر و محدوده جریان سیلاب فاصله گرفته و روستاهای حاشیه رودخانه برای تخلیه احتمالی آمادگی داشته باشند.

فریدون همتی بیان کرد: مردم ساکن در حاشیه رودخانه علاوه بر رعایت نکات ایمنی، همکاری لازم را با بخشداران، دهیاران و گروه های امدادی منطقه برای کاهش خسارت‌های احتمالی انجام دهند.

وی یاد آور شد: هم اکنون سرپرست مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل آب منطقه ای و مسوولان مربوطه در محل حضور دارند و توصیه و مراقبت‌های لازم به ساکنان در حال انجام است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها