مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

مردم مجالس ختم و ترحیم خود را به‌صورت مجازی برگزار کنند



مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به افرادی که در این ایام عزیزی از دست داده‌اند، توصیه می‌شود مجالس ختم و ترحیم خود را به‌صورت مجازی برگزار کنند چراکه امکان مراسم ختم حضوری وجود ندارد.

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس تقوی صبح امروز(پنجم فروردین ماه) در حاشیه بازدید از فعالیت های کادر درمانی بندرعباس، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های جدی مردم و مسئولین در خصوص متوفیان ناشی از ویروس کرونا و احتمال خطرات تماس با میت مبتلابه کرونا است و اینکه چه اقداماتی باید با توجه به ملاحظات بهداشتی انجام دهند.

وی ضمن تشکر از کادر درمان و بهداشت که همه تلاش خود را جهت تأمین سلامت مردم انجام می‌دهند، افزود: دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان و جمعی از طلبه‌های جهادی، اقدام به تشکیل یک تیم جهت تدفین و تیمم اموات کرده است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: همه کارهای تدفین امواتی که مبتلا به کرونا شدند، مطابق با فتاوای تمام مراجع عظام تقلید و با همکاری خوب مدیران دانشگاه انجام می‌شود. تمامی اقدامات لازم در خصوص تیمم و کفن و نماز میت به‌نحوی‌ صورت می‌گیرد که هم تکالیف شرعی را انجام داده و هم رعایت حفظ جان افرادی که در این راستا ارائه خدمت می‌کنند را کرده باشیم.

تقوی با تأکید بر اینکه مردم خاطرشان جمع باشد که ما به تکالیف شرعی خود واقف هستیم و هرچه نسبت به اموات ضروری و واجب است، انجام می‌شود، گفت: به افرادی که در این ایام عزیزی از دست داده‌اند، توصیه می‌شود مجالس ختم و ترحیم خود را به‌صورت مجازی برگزار کنند چراکه امکان مراسم ختم حضوری وجود ندارد. خانواده‌ها می‌توانند به‌صورت مجازی گروه‌هایی را ایجاد کرده و به‌صورت زنده به پخش سخنرانی، قرائت قرآن و روضه‌خوانی بپردازند.

وی افزود: همچنین افراد می‌توانند با تقسیم بخش‌های مختلف قرآن به‌صورت مجازی برای قرائت و اهداء ثواب به ارواح پاک درگذشتگان حادثه کرونا این پیشنهاد را جدی بگیرند که هم موجب آمرزش اموات و هم تسلی‌بخش خانواده‌های داغ‌دیده است و هم مردم ما به سهم خودشان می‌توانند نقش خوبی را در این بخش ایفا کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها