همه چیز در مورد (هانتا ویروس)




هانتا ویروس چیست؟


مرگ این مرد سبب شد که شایعات بسیاری در رابطه با ویروس کشنده جدید که محل شیوع آن کشور چین است منتشر شود، اما هانتا ویروس جدیدی نیست و از سال ها پیش آن را شناسایی کرده بوده اند، جالب است بدانید احتمال ابتلا افراد به این ویروس در هر 13 میلیون نفر، 1 نفر می باشد به همین علت نام آن را کمتر از هر ویروس دیگری شنیده ایم. افراد باید بدانند که منشاء این ویروس عجیب، مدفوع موش و دیگر جوندگان می باشد.

همه چیز در مورد (هانتا ویروس)


راه های انتقال هانتا ویروس


همانطور که گفته شد منشاء هانتا از مدفوع جوندگان بوده و تنها زمانی منتقل می شود که به طور اتفاقی مدفوع، ادرار و یا بزاق این حیوانات با انسان تماس پیدا کند، لازم است بدانید که مرسوم ترین راه انتقال آن تماس مدفوع جوندگان با چشم انسان است.
ویروس هانتا مسری نبوده و امکان انقال آن از راه هوا و همچنین از انسان به انسان وجود ندارد، همین امر سبب می شود که امکان همه گیر شدن آن بسیار پایین باشد، پس نیازی به نگرانی در رابطه با آن نیست.
علائم ویروس هانتا در ابتدا به تب، کوفتگی بدن، لرز، سرگیجه، سردرد محدود شده که در دو روز اول بیماری متوجه آن خواهید شد اما اگر ادامه یابد باعث سندرم ریوی و کلوی شده و اگر درمان نشود باعث تنگی نفس و در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا می شود.

همه چیز در مورد (هانتا ویروس)


تفاوت هانتا ویروس و کرونا ویروس


غذا های عجیب چینی باعث به وجود آمدن بیماری های بسیاری می شود، کرونا و هانتا از بارز ترین مثال های این بیماری ها می باشند، اما به طور کلی این دو ویروس تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند، هانتا مانند کرونا کشنده بوده اما به دلیل آنکه شیوع آن از راه هوا و انسان امکان پذیر نیست به هیچ وجه همه گیر نشده و مرگ این مرد چینی یکی از نمونه های نادر ابتلا به این بیماری می باشد، همچنین منشاء کرونا طبق گفته محققین خفاش بوده اما منشاء اصلی هانتا موش می باشد.

همه چیز در مورد (هانتا ویروس)

 

ویروس هانتا چه علائمی دارد؟

علایم ویروس هانتا شامل خستگی، تب، دردهای عضلانی مخصوصا در بخش ران‌ها، کمر و باسن و گاهی شانه‌ها است. احساس سرگیجه، سردرد، حالت استفراغ و لرز از دیگر علائم فرد آلوده به این ویروس است. پس از چهار تا ۱۰ روز پس از ابتلا به ویروس هانتا، فرد دچار تنگی نفس می‌شود و سرفه می‌کند. از بین کسانیکه به این بیماری مبتلا می‌شوند حدود ۳۸ درصد جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ این مرد چینی در حالیکه جهان درگیر شیوع ویروس کرونا است تا حدودی باعث دامن زدن به فضای رعب و ترس شده است اما به‌نظر می‌رسد این ویروس ویژگی‌های بسیار متفاوت‌تری نسبت به ویروس جدید کرونا دارد و انتقال انسان به انسان در آن خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد.

 

منبع:رسانه کلیک

منتشر شده: 1
آرمین
۱۱ فروردین ۱۳۹۹
فقط بلدین به ملت شریف و سمت دیده ایران دروغ بگید کرونا از خفاش کوسکش و بی شرف نیومده از آزمایش ی گاز به وجود آومده از طرف آمریکایی‌های بی ناموس و زنده ها ..کل دنیا پخش شده لطفا ملت ایران هر فرض نکنید
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها