رفت و آمد در افغانستان برای مهار ویروس کرونا محدود شد



کمیسیون جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 افغانستان محدودیت رفت و آمد در شهرهای هرات، فراه و زرنج این کشور را وضع کرد.

به گزارش صبح ساحل، کمیسیون جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا (کووید-19) به ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس محدودیت رفت و آمد در شهرهای هرات، فراه و زرنج وضع کرد.

این کمیسیون تصمیم گرفته است که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در افغانستان، به ویژه در شهرهایی که بیشتر در معرض خطر این ویروس قرار دارند، محدودیت رفت و آمد اعلام کند. شهروندان می‌توانند تنها برای دریافت خدمات بهداشتی، مواد غذایی و اولیه، خدمات امنیتی و برای مراقبت از بستگان خود که تحت قرنطینه هستند، از خانه بیرون روند.

بر اساس این تصمیم، «فعالیت تمام پارک‌های تفریحی، مدارس، دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی دولتی و خصوصی، زیارت‌گاه‌ها، آرایشگاه‌ها، حمام‌ها، استخرها و مکان‌های ورزشی، محافل عروسی، فاتحه‌خوانی، رستوران‌ها و… در شهرهای یاد شده متوقف خواهند شد».

این کمیسیون از تمام شهروندان در این سه شهر خواسته است که در خانه های خود بمانند و بدون ضرورت از خانه خارج نشوند؛ از حضور در اماکن پرجمعیت بپرهیزند.

این در حالی است که تاکنون 74 مورد مثبت ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که از این میان، دو نفر در ولایت‌های هرات و دایکندی بهبود یافته و دو نفر دیگر در هرات و بلخ جان باخته‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها