عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

استاندار از اختیارات قانونی خود برای اجرای قرنطینه کامل هرمزگان استفاده کند



عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: استاندار بایدبه فکر قرنطینه هرمزگان باشد و از اختیارات قانونی خودش برای اجرای قرنطینه کامل استفاده کند.

به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی سه شنبه شب در نشست خبری که به صورت لایو در فضای مجازی برگزار شد، بیان داشت: به نظر بنده تنها راه کاهش شیوع کرونا و حفاظت از انتقال آن ممنوعیت در تردد، ورود و خروج شهرهاست و باید برای مدتی تمامی فعالیت‌ها تعطیل شود تا بتوانیم از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه طبق آمار اعلام‌شده از سوی مسئولان کشوری بیش از ۸ میلیون سفر در ایام نوروز به ثبت رسیده یعنی مردم هنوز این موضوع و ماندن در خانه را جدی نگرفته‌اند، عنوان کرد: باید رئیس‌جمهور نیز جدی‌تر و قاطع‌تر در این موضوع ورود کند و به‌نوعی سفر کردن و تردد را ممنوع کند. در صورت افزایش مبتلایان به کرونا و بحرانی‌تر شدن کشور رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.

مرادی با اشاره به اینکه باید استاندار هرمزگان از طرق شورای تأمین استان نیز مصوبه منع تردد و ورود و خروج از استان هرمزگان را عملیاتی کند، اضافه کرد: باید مانع از ورود هر خودرو و گردشگری به‌غیراز مراتب ضروری نیز شویم و دیگر پرسیدن اینکه "برای چه آمدی یا می‌خواهی وارد شوی" معنا ندارد بلکه باید از هرگونه ورود و خروجی ممانعت به عمل آید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه استاندار هرمزگان عدم اجرای ممنوعیت‌های کلی یا تعطیلی فعالیت‌ها را در اقتصاد می‌داند، اظهارداشت: به نظرم سلامت مردم در اولویت است و هیچ موضوع دیگری اولویت ندارد و باید برای حفظ جان و سلامت مردم این ممنوعیت و تعطیلی را به اجرا درآوریم.

نماینده منتخب نخست حوزه مرکزی هرمزگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تائید این انتخابات از سوی شورای نگهبان تاکنون، بیان کرد: پس از برگزاری انتخابات نیز شکایت‌هایی از برگزاری انتخابات مجلس در حوزه مرکزی بندرعباس نیز به هیئت اجرایی نیز ارسال شد.

وی با بیان اینکه پیش از برگزاری انتخابات به استاندار هرمزگان اعلام کردم بنده نماینده تمامی مردم حتی طرفداران سایر داوطلبین هستم، خاطرنشان کرد: خواسته بنده از استاندار این بود که مراقب فعالیت‌های بیرون و درون شعبه برخی از داوطلبین باشد.

مرادی ادامه داد: متأسفانه انتخابات شورای پنج اسلامی شهر بندرعباس نشان داد مشکلاتی در این خصوص وجود دارد و با تمامی اختیاراتی که در هیئت نظارت داشتم ۳۴ صندوق بازشماری شد و مشخص شد که تخلفاتی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بنده نگران خودم نبوده و نیستم بلکه برای سایر نامزدها نگران بودم، اظهار کرد: شکایت‌هایی به دست شورای نگهبان رسیده و در حال رسیدگی به این موضوع هستند و تماس‌هایی با استاندار، ائمه جمعه، اعضای هیئت نظارت و حتی بنده هم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همگی باید از تصمیم شورای نگهبان تمکین کنیم، خاطرنشان کرد: بنده اهل پیش داوری نبوده و نیستم و همگی منتظر تصمیم شورای نگهبان در خصوص نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی استان هرمزگان هستیم.

مرادی با اشاره به اینکه بنده به این موضوع اطمینان دارم که انسان‌های منصفی در شورای نگهبانی حضور دارند و قطعاً تصمیم نهایی منصفانه‌ای خواهند گرفت، اضافه کرد: باید اعتراف کرد به‌طورکلی شاهد فعالیت‌های ناپسندی از سوی برخی داوطلبین در انتخابات مجلس بودیم که زیبنده استان هرمزگان و مردمانش نبود.

وی با اشاره به اینکه نباید عقل، شعور، استقلال و آگاهی مردم را با پول بخریم، خاطرنشان کرد: یک نماینده باید چهار سال تمامی تلاش خود را به کار ببندد تا در انتخابات بدون نیاز به پول و وعده مردم به او اعتماد کنند نه آنکه دست به فعالیت‌های به‌دوراز اخلاق بزند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شورای نگهبان با کمک دستگاه قضائی باید تصمیمی بگیرند که دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در انتخابات استان هرمزگان به‌ویژه شهر بندرعباس نباشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها