۷۳ دانش آموز هرمزگانی به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور راه یافتند



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با اعلام نتایج مرحله اول المپیادهای علمی کشور، ۷۳ نفر از دانش آموزان هرمزگانی در۱۱ رشته به مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان راه پیدا کردند.

به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده سرخائی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزمون مرحله اول المپیادهای علمی به صورت هماهنگ کشوری در بهمن ماه ۹۸ برگزار شد، افزود: در مرحله اول کشوری تعداد یک هزار و ۵۶۷ دانش آموز پسر و دختر هرمزگانی در ۱۲ رشته علمی مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: ۲۳ نفر در رشته ریاضی، ۸ نفر المپیاد ادبی، سه نفر اقتصاد و مدیریت، ۱۱ نفر در زیست شناسی، دو نفر در تفکر و کارآفرینی، سه نفر در علوم زمین، سه نفر در سلول‌های بنیادی، چهار نفر در شیمی، سه نفر در فیزیک، ۱۰ نفر در کامپیوتر و سه نفر نیز در رشته نجوم به مرحله دوم کشوری راه پیدا کرده‌اند.

دادی زاده ادامه داد: دانش آموزان قبول شده این مرحله از آموزش و پرورش نواحی یک و دو بندرعباس، میناب، بندرلنگه، کیش، شهاب، خمیر و پارسیان می‌باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: آزمون مرحله دوم احتمالاً در خردادماه ۱۳۹۹ به صورت متمرکز در مرکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها