رییس جمهور به استاندار هرمزگان ماموریت ویژه داد



آخرین وضعیت کرونا و سیل در استان هرمزگان در تماس تلفنی رییس جمهور با استاندار مورد بررسی قرار گرفت.

فریدون همتی عصر چهارشنبه درنشست ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری درخصوص آخرین وضعیت مقابله با کرونا و سیل اخیر در هرمزگان افزود: ۵۱۳ تخت بیمارستانی در هرمزگان برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: همچنین بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس راه اندازی شده و بیمارستان صحرایی مدیریت بحران هرمزگان نیز در صورت نیاز آماده ارائه خدمات است.
نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهارداشت: خطوط تولید ماسک، لباس ضدویروس و ژل های ضد عفونی کننده نیز در بندرعباس راه اندازی شده و درحال فعالیت است. 
وی اضافه کرد: واحد تولید الکل نیز در شهرستان حاجی‌آباد برای تامین نیاز استان هرمزگان فعال شده و علاوه بر آن بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیز کمک بسیار خوبی در راستای تامین کالاهای بهداشتی مورد نیاز داشته اند.

74درصد جمعیت هرمزگان غربالگری کرونا شدند


همتی یادآورشد: درطرح بسیج ملی مقابله با کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۸۵ هزار نفر از مردم هرمزگان شامل ۷۴ درصد از جمعیت این استان غربالگری شده و با پایش صورت گرفته، اطلاعات آنان ثبت شده است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: این روند تا غربالگری کامل همه مردم استان ادامه دارد.
وی ادامه داد: طرح کنترل و مراقبت تمامی مبادی ورودی زمینی، ریلی، هوایی و دریایی استان هرمزگان نیز از اوایل اسفندماه در راستای پیشگیری از بیماری کرونا آغاز شده و در این مدت بیش از ۹۲۱ هزار نفر در این مبادی تحت کنترل و تب سنجی قرار گرفته‌اند که ۴۰۳ نفر از افراد دارای علائم مشکوک به بیماری شناسایی شده‌اند.


 کاهش ۹۴ درصدی مسافرت ها به هرمزگان


استاندار هرمزگان گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل شدید همه مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین توجه به مردم به رعایت توصیه ها، شاهد کاهش ۹۴ درصدی مسافرت ها و کاهش ورود مسافر به هرمزگان در مقایسه با سال گذشته هستیم.
همتی تصریح کرد: هیچ گونه خدماتی به گردشگران در هرمزگان ارائه نمی‌شود و تمامی مراکز اقامتی و هتل ها در استان تعطیل هستند.
وی بیان داشت: در پارک ها و سواحل و جزایر استان هرمزگان نیز اجازه اسکان به هیچ گردشگری داده نشده و این مناطق خالی از گردشگر و مسافر هستند.
همتی خاطرنشان کرد: تمامی مراکز تجاری و پرتجمع و بازارهای هرمزگان نیز تعطیل شده‌ و مردم این استان هم با رعایت توصیه ماندن در خانه، توجه خوبی به اهمیت قطع چرخه انتقال ویروس کرونا داشته‌اند.


امداد رسانی به سیل زدگان در هرمزگان


استاندار هرمزگان در ادامه به بارندگی‌های گسترده و وقوع سیل در استان اشاره کرد و گفت: در بارندگی‌های گسترده اخیر، امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده به سرعت صورت گرفت و تلاش ها برای جبران خسارت ها در حال انجام است.
همتی یادآورشد: در این بارندگی ها سدهای هرمزگان بویژه سد استقلال در شهرستان میناب و سد شمیل و نیان در شهرستان بندرعباس توانستند به‌خوبی سیلاب را مهار کنند اما سیل خسارت‌هایی به ابنیه و زیرساخت‌ها وارد کرد.
وی اضافه کرد: باتوجه بوجود ۱۴ رودخانه بزرگ در  هرمزگان و بارندگی هایی که در این استان صورت می‌گیرد، پیشنهاد می شود سدهای جدیدی در این استان برای مهار روان آب های حاصل از بارندگی‌ها احداث شود.
این مسوول اظهارداشت: در این زمینه مذاکراتی نیز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته و از دولت نیز می‌خواهیم تا به تحقق این امر مهم کمک کند.

 قدردانی رییس جمهوری از مردم هرمزگان به دلیل رعایت مناسب توصیه ماندن درخانه


رییس جمهوری از امدادرسانی به سیل زدگان و همچنین از مردم هرمزگان به دلیل رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه ماندن در خانه در راستای مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.

نظارت ویژه برای ترخیص کالاهای بهداشتی از گمرکات هرمزگان
 رییس جمهوری گفت: در شرایط فعلی باید نظارت ویژه‌ای برای ترخیص کالاهای مورد نیاز به ویژه اقلام پزشکی و بهداشتی از گمرکات صورت گیرد تا این کالاها به سرعت ترخیص و در اختیار مردم و کادر پزشکی و درمانی و پرستاری قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی درخصوص آخرین وضعیت سیل و کرونا در استان‌ افزود: باتوجه بوجود بندر و گمرک بزرگ شهید رجایی در بندرعباس، استاندار هرمزگان در این زمینه ماموریت ویژه دارد تا نظارت بر این گمرک را انجام داده و از انباشته شدن کالاها در انبارها جلوگیری و کالاهای مورد نیاز به سرعت ترخیص و توزیع شوند.

استقبال رییس جمهوری از پیشنهاد استاندار هرمزگان 


وی همچنین با استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ساخت سدهای جدید در این استان، تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه مساعدت و کمک های لازم را خواهد داشت و این سدها باید با استفاده از مشارکت سرمایه گذاران ساخته شوند.
روحانی با اشاره به گزارش استاندار هرمزگان در خصوص میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و تاسیسات آب و برق  و پیشنهاد ارائه شده برای کنترل آب‌های سطحی استان گفت: دولت آمادگی دارد و به منظور تسریع در روند امور، از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی برای احداث سد در سطح استان استقبال می کند.
رییس جمهوری تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین وقوع سیلاب اخیر باید به سیل‌زده‌ها و امدادگران توجه بیشتری اعمال شود و با رعایت کامل مسائل بهداشتی از خطر ابتلا به بیماری در امان باشند.
روحانی همچنین پس از گزارش رییس ستاد مقابله با کرونا در هرمزگان در خصوص اقدام های انجام شده برای کنترل و مقابله با این بیماری گف: بی‌ شک کادر درمانی در سراسر کشور کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهند و همه ملت ایران قدردان فداکاری آن ها هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها