اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از هشتم فروردین‌ماه در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل، سعید ناجی ظهر امروز(هفتم فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: پیرو اقداماتی که در راستای محدودسازی تردد خودرویی در سطح استان صورت گرفته است، براساس ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت کشور، قرار بر این است طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این طرح از فردا هشتم فروردین‌ماه اجرایی و عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: تمامی شهروندان اعم از ساکن و مسافر باید به‌دقت از مفاد این طرح مطلع و ملزم به رعایت آن هستند.

ناجی با اشاره به اینکه در تمامی شهرها و محدوده‌های بین‌شهری این طرح اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها کسانی مجوز ورود به شهرها خواهند داشت که ساکن آن شهر باشند و افراد غیر ساکن مجوز ورود ندارند.

وی ادامه داد: کسانی که از قبل در سفر هستند یا به هرمزگان سفر کرده‌اند باید هرچه زودتر به محل سکونت خود بازگردند زیرا ممکن است با محدودیت‌ها و موانع جدی‌تری مواجه شوند.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه مسافرین برای بازگشت به محل سکونت خود پیش‌بینی‌شده از کنارگذر شهرها عبور کنند و از ورود آن‌ها به داخل شهرها ممانعت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ریلی و هوایی نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که براساس نیاز هر استان تصمیمات لازم گرفته می‌شود، عنوان کرد: اجرای این طرح تأکید آن بر قطع زنجیره ویروس کرونا است و اگر کسانی تخلف از اجرای این دستورالعمل کنند، با توقیف یک‌ماهه خودرو و اخذ جریمه مالی اعم از جریمه نقدی ۵۰۰ هزارتومانی روبه‌رو می‌شود.

ناجی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان هرمزگان باید به‌دقت این طرح را به اجرا درآورند، افزود: امیدواریم هرچه زودتر بر این ویروس فائق بیایم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی صنوفی که اعلام‌شده تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد، گفت: صنوفی که اقلام موردنیاز مردم را تأمین می‌کنند به فعالیت خود ادامه می‌دهند و عوامل نظارتی بر آن نظارت خواهند کرد.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی ادارات با شرایط و محدودیت روبه‌رو است، تصریح کرد: یک‌سوم نیروهای دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند و دستگاه‌های خدمات رسان و دخیل در مدیریت کرونا نیز باقوت به کار خود ادامه می‌دهند.

ناجی در پایان اظهار کرد: تعطیلی مطلق ادارات وجود ندارد بلکه با حداقل توان نیز به کار خود می‌پردازند تا در امورات مردم خللی وارد نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها