اعمال محدودیت شدید در تردد قشموندان/ مسافران هرچه سریع‌تر نسبت به خروج از جزیره قشم اقدام کنند



به گزارش صبح ساحل، فرماندار قشم شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سیاست‌های اعلام شده مبنی بر ممنوعیت ورود غیر قشموندان به شهرستان نیز همچنان اعمال می‌شود.

علیرضا نصری افزود: برای ورود ساکنان قشم به جزیره، شرایطی در نظر گرفته شده است که توسط شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی ساکنان قشم با استناد به کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو و کارت شهروندی سازمان منطقه آزاد صورت می پذیرد.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا در قشم تصریح کرد: با توجه به تصمیمات مسوولان کشور، مسافران و گردشگرانی که هم اکنون در جزیره حضور دارند، هرچه سریع‌تر نسبت به خروج از شهرستان اقدام کنند.

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قشم

وی افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف تعطیلی اجتماعات، لغو ترددهای غیرضروری، کاهش تماس و قطع زنجیره انتقال بیماری، اجرا می‌شود.

نصری ادامه داد: توقیف خودرو، جریمه نقدی، اخذ هزینه‌های جانبی، پلمب مکان‌های غیرضروری که با وجود تذکر و هشدار مبادرت به فعالیت نمودند، از جمله اقداماتی است که در این طرح انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از هشتم تا 20 فروردین تنها خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار و احتیاج‌های عمومی و سوخت مجوز عبور خواهند داشت.

فرماندار قشم از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری درون شهرستان نیز خودداری کنند و سلامت خود و اطرافیان را مهم ترین اولویت قرار دهند.

از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری تنفسی تا روز هفتم فروردین ماه یک هزار و ۹۲ نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار 167 نفر به کرونا مبتلا شدند.

همچنین تا کنون ۹۷۸ نفر ترخیص و ۵۶ نفر همچنان بستری و تحت مراقبت هستند. بیشترین آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان با ۸۰ نفر به شهرستان بندرعباس اختصاص دارد و در کیش ۳۵، قشم ۱۹، پارسیان و بستک هر کدام 2، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک یک، خمیر 2، رودان چهار و میناب ۱۰ نفر به این بیماری مبتلا هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها