۲۰۰ پرستار جدید در مشهد بکارگرفته شدند



مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۰۰ پرستار و کمک پرستار جدید به منظور رفع کمبود نیروی پرستاری در مقابله با کرونا در بیمارستان‌های این شهر بکارگرفته شدند.

به گزارش صبح ساحل،حمیدرضا صالح مقدم روز شنبه گفت: ۱۴۰ نفر از این تعداد پرستار و ۶۰ نفر نیز کمک پرستار هستند که در آزمون استخدام پیمانی پذیرفته شده یا به صورت نیروی شرکتی جذب شده‌اند.وی ادامه داد: پرستاران بکارگیری شده به بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) مشهد که ویژه درمان و ارجاع بیماران کرونایی هستند، اعزام شده‌اند.وی گفت: از سوی دیگر طبق برنامه‌ریزی انجام شده حدود ۶۰ پرستار نیز از بیمارستان‌های دیگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت موقت به بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی در این شهر منتقل شده‌اند.


دکتر صالح مقدم تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علم پزشکی مشهد را پنج هزار و ۸۰۰  نفر اعلام کرد و افزود: با اقدامات انجام شده در حال حاضر کمبودی از نظر نیروی پرستاری نداریم. وی بهترین قدردانی مردم از کادر درمانی بویژه پرستارانی را که اکنون در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، توجه و رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی دانست و ادامه داد: خود مراقبتی در منزل و تلاش برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا با پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی بهترین اقدام در شرایط کنونی است.

‌افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.بر اساس آخرین آمار اعلام شده تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و ۳۳۳ نفر رسیده که ۸۰۳  نفر آنان مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در این استان هستند.


از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال پنج هزار و ۴۳۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۷۶۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.  تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است ۱۸۵ تن اعلام شده که  ۱۲۹ تن آنان مربوط به حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها