بارندگی شدید به هرمزگان می رسد



هواشناسی هرمزگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه بارشی برروی استان‌های جنوبی کشور از اواخر امروز (شنبه ۹ فروردین) تا دوشنبه ۱۱ فروردین است که موجب تشدید ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان هرمزگان می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، طی این مدت رگبار متوسط گاه نسبتا شدید باران و رعد وبرق گاه با تگرگ با میزان بارش ۳۰ تا ۷۰ میلی‌متر در غرب تا شمال شرق هرمزگان و ۱۵تا ۳۰ میلی‌متر در مرکز تا جنوب شرق استان و وزش باد نسبتاً شدید (۴۵-۶۰ کیلومتر در ساعت) در مناطق دریایی استان و مواج شدن دریا تا ۲ متر پیش‌بینی شده است.

در این اطلاعیه اعلام شده با توجه به این شرایط آب‌وهوایی؛ آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی (با توجه به حجم زیاد بارش و روان‌آب‌های استان‌های همجوار) و اختلال در ترددهای دریایی دور از انتظار نیست.


با توجه به آب‌گرفتگی معابر و جاده ها، تمهیدات لازم در ترددهای شهری و جاده‌ای صورت گیرد و از تردد در حاشیه‌ی رودخانه‌ها و حضور در مناطق مرتفع خودداری شود.همچنین با توجه به وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی (شنبه تا ظهر دوشنبه ) و وزش باد نسبتاً شدید شمال‌غربی (بعدازظهر دوشنبه تا روز سه‌شنبه) و مواج شدن دریا، لازم است تمهیدات لازم در بنادر استان انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها