وزیر صنعت، معدن وتجارت ۳۵هزار ماسک به هرمزگان اختصاص داد



به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی عصر شنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: این ماسک ها شامل ۸هزار عدد ماسک فیلتردار N۹۵ و ۲۷ هزار ماسک سه لایه بوده که پس از ورود به بندرعباس، برای استفاده در کادردرمانی و بهداشتی هرمزگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

مدیر شرکت توزیع دارو پخش هرمزگان نیز گفت: با پیگیری های وزارت صنعت، معدن وتجارت مقرر شد ۶۵ هزار و ۸۰۰ ماسک سه لایه و ۱۶هزار و ۸۵۰ ماسک فیلتردار N۹۵ به استان هرمزگان اختصاص داده شود.

رقیه بیارش افزود: از این میزان در مرحله نخست ۳۵ هزار عدد ماسک صبح امروز شنبه به شرکت توزیع داروپخش تحویل داده شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری تنفسی تا هشتم فروردین ماه، یک هزار و ۱۳۳ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه و بستری شدند که از این شمار ۹۹۱ نفر ترخیص و ۸۴ نفر همچنان بستری هستند.

از ۷۴۳ نفر از مجموع افراد مبتلا به بیماری تنفسی به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده که پاسخ آزمایش ۱۷۳ نفر مثبت بوده که ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

بیشترین آمار ابتلا به کرونا در بندرعباس با ۸۶ نفر ثبت شده و در جزیره کیش ۳۵، قشم ۱۹، میناب ۱۱، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، رودان چهار، پارسیان و بستک هر کدام ۲ و جاسک و خمیر هر کدام یک نفر هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها