سامانه بارشی تا دو روز آینده در هرمزگان فعال است



بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، وضعیت جوی و دریایی ناپایداری در استان طی ساعات آینده پیش بینی می شود.

به گزارش صبح ساحل،بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان ، با تاثیر موج بارشی، طی امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود که تا ساعات ظهر در استان بارش باران و طی ساعاتی رگبار و رعد وبرق خواهیم داشت که شرایط بارشی در مناطق شمالی و شمال شرقی مناسب تر خواهد بود.


گفته می شود؛ با یک وقفه ی بارشی مجددا از اواخر امشب با تقویت موج بارشی در استان، شرایط بارشی مناسب خواهد شد.
طی فردا دوشنبه؛ شدت بارش در نیمه شرقی و شمالی استان خواهد بود.گزارشات حاکی از آن است؛ با توجه به فعالیت مناسب تر سامانه بارشی در استان های همجوار احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود.


توصیه می شود؛ از تردد در حاشیه رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.این موج بارشی تا ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در مناطق شرقی استان ماندگار خواهد بود.طی امروز، تا ظهر دوشنبه در مناطق دریایی به ویژه جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده 50 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.


گفتنی است؛ از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه با خروج موج بارشی از مناطق غربی استان و تغییر سوی باد به شمال غرب شرایط نامساعد دریایی تداوم خواهد داشت و از روز چهارشنبه کاهش سرعت باد و تلاطم دریا پیش بینی می شود.از لحاظ دمایی؛ طی امروز و فردا کاهش نسبی دمای بیشینه در اکثر نقاط استان پیش بینی می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها