مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان اعلام كرد:

بنادر كوچك به كانون فعال صادرات درسال جهش توليد تبدیل می‌شوند



به گزارش صبح ساحل، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان كالاهاي تقويت بنادر كوچك در شرق و غرب استان با هدف پشتيباني و تسهيل در امر صادرات محصولات كشاورزي و غيرنفتي ، مبتني بر سياستهاي ابلاغي سال جهش توليد را چشم انداز مهم  و نقشه راه سال جاري عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر ودريا نوردي استان هرمزگان ،  "اله مراد عفيفي پور" يكي از موضوعات مهم و حائز  اهمیت توجه به بنادر کوچک  با هدف رونق صادرات محصولات كشاورزي و كالاهاي غيرنفتي با برخورداري از مزيت هايي چون مسیر كوتاه دریایی با کشورهای همسایه برشمرد.

مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با بيان اينكه تقويت زيرساختها و بهره گيري از قابليت هاي ايجاد شده در بنادر كوچك با هدف تسريع در امر صادرات محصولات باغي و زراعي مي تواند گامي مهم در جهت تحقق شعار سال (جهش توليد) بشمار آيد، تصريح كرد: در سالي كه خوشبختانه استان هرمزگان و استانهاي همجوار از بارندگي بسيار مناسبي برخوردار بوده و به زعم تجار، رونق صادرات محصولات كشاورزي دور از انتظار نيست، با تقويت بنادر كوچك و مشاركت دستگاههاي مرتبط مي توان اقدام مهمي را در ايجاد اشتغال‌ ، توسعه اقتصادی و اجتماعی و به تبع آن بهبود معیشت و زندگی مردم منطقه انجام داد  .

اين مقام مسئول بابيان اينكه توجه به بنادر کوچک در کنار ایجاد ظرفیت های توسعه ای در بنادر بزرگ، کمک شایانی را در راستاي جهش توليد و تسريع در امر صادرات محصولات غيرنفتي  مي نمايد، خاطر نشان كرد: مجموعه اقدامات سازمان بنادر و دريانوردي و نيز دستگاه های ذیربط  به عنوان یک چشم انداز به شکل ویژه و هدف گذاری درقالب طرح جامع بنادر كوچك ترسيم شده است .

عفيفي پور بندر شيوء واقع در غرب استان را بعنوان مصداق عيني يك بندر كوچك در حال توسعه  مورد اشاره قرار داد و گفت:  فعاليت در اين بندر از سال گذشته با احداث یک رمپ خاکی آغاز شد و طی یکسال اخیر، یکهزار و ۵۶۰ TEUکانتیتر یخچالی از اين بندر به بازارهاي هدف صادر  شده است.

وی تدوين مطالعات طرح جامع بندر، اختصاص 27ميليارد ريال از سوي سازمان بنادر ودريانوردي جهت انجام پروژه هاي زير ساختي ، ساخت یک فروند اسکله شناور برای پهلوگیری لندینگ کرافت ها ، استقرار نرم افزار حوزه دريايي و بندري و نصب چراغ های موج شکن بندر شیوء را از اقداماتي عنوان كرد كه در سال گذشته صورت گرفت .

اين مقام مسئول به رشد قابل توجه در بندر جاسك نيز اشاره كرد و گفت : در 12ماهه سال گذشته  بیش از 100 هزار تن کالا توسط لنج های باری و لندینگ کرافت از بندر جاسک به بنادر کشور های همسایه صادر شده که این میزان صادرات در همسنجی با مدت مشابه سال قبل رشد ۹۸ درصدی را نشان می دهد.

عفيفي پور با بیان اینکه عمده محصولات منطقه شامل انواع میوه و تره بار، آب معدنی، سیمان، گچ و  انواع مصالح ساختمانی میباشد، با توجه به زیرساخت های موجود از بندر جاسک صادر میشود.

مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان اشاره به بندر جاسك در شرق و شيوء در غرب استان را بيانگر ظرفيت هاي بالقوه بنادركوچك دانست و اظهار داشت: فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بنادر كوچكي همچون جاسك و شيوء و نظاير آن كه دراستان هرمزگان كم نيستند مانند بندر در حال ساخت خمیر، سیریک، تیاب و آفتاب  مبين اين موضوع است كه با توسعه همه جانبه مي توان اين بنادر را به عنوان کانون فعال صادراتی و پایانه‌های جابجايي محصولات تولیدی منطقه و کشور از جمله محصولات كشاورزي معرفي نمود.

عفيفي پور توسعه زير ساختهاي  بنادر كوچك ازشرق تا غرب استان هرمزگان را زمینه ساز تحولی چشمگیر به منظور جهش توليد، رونق صادرات غیرنفتی  و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس قلمدادكرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها