تولیدی های مرتبط با کرونا اجازه تعطیلی ندارند



سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیرو ابلاغیه به همه روسای سازمان‌های استانی از سوی این معاونت، تحت هر عنوان و حتی تعمیرات به هیچ‌کدام از واحدهای تولیدی مرتبط با بیماری کرونا اجازه تعطیلی داده نمی‌شود.

به گزارش صبح ساحل، "مهدی صادقی نیارکی" درباره مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه بحران کرونا، افزود: اقلام مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تعیین و به همه واحدهای تولیدی این اقلام برای الزام تولید حداکثری در سه شیفت کاری ابلاغ شد که نظارت بر چگونگی تولید و عرضه این واحدها را سازمان‌های استانی وزارت صنعت انجام دادند.

قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر لیتر مواد اولیه به تولید کنندگان مواد ضد عفونی

وی با اشاره به حضور فعال و موثر وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسات سازمان غذا و دارو برای افزایش هماهنگی بین دستگاه ها، بیان کرد: جلسه‌ای برای بررسی مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه (اتانول) واحدهای تولید کننده محصولات ضدعفونی کننده با حضور تولید کنندگان اتانول (الکل) و مصرف کنندگان توسط معاونت امور صنایع وزارت صنعت برگزار شد و در این جلسه تعیین قیمت ۱۵ هزار تومانی برای هر لیتر عرضه به تولید کنندگان مواد ضد عفونی و الزام عرضه مستمر الکل تصویب شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه‌ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا از قبیل ماسک، مواد ضد عفونی، محصولات شوینده‌، لباس‌های بیمارستانی، دستکش معاینه و جراحی، الکل، منسوج‌های نبافته، کاغد تیشو، دستمال کاغذی و بهداشتی و آب ژاول نیز انجام شد.

کاهش حقوق ورودی ماسک تنفسی از ۵۵ درصد به ۵ درصد

صادقی نیارکی ادامه داد: پیشنهاد کاهش حقوق ورودی ماسک تنفسی از ۵۵ درصد به پنج درصد و تغییر اولویت کالایی آن از ۲۷ به ۲۱ و پیشنهاد رفع ممنوعیت واردات الکل اتیلیک و کاهش تعرفه آن به پنج درصد نیز از دیگر اقدامات در این حوزه بود.

وی گفت: هماهنگی برای افزایش ظرفیت تولید الکل واحدهای موجود و صدور مجوز موقت تولید اتانول برای شرکت کشت و صنعت هفت تپه که منجر به افزایش روزانه ۱۰ هزار لیتر به ظرفیت تولید اتانول کشور شد، نیز در همین راستا انجام گرفت و تغییر خطوط تولید واحدهای شوینده برای تولید محصولات ضدعفونی کننده و صدور ۱۰۷ مجوز پروانه ساخت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر کارها بود.

این مقام مسوول گفت: برای افزایش تولید ماسک های تنفی سه لایه از حدود ۴۰۰ به ۷۰۰ هزار عدد در روز و شروع تولید ماسک هایN95 به میزان ۳۱ هزار عدد در روز توسط شرکت های دانش بنیان و دفاعی کشور و همکاری با سازمان غذا و دارو در شناسایی و معرفی وارد کنندگان ماسک به سازمان مذکور تلاش حداکثری انجام شد.

صادقی نیارکی افزود: ۴۰ شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی در جلسه قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با هماهنگی سازمان غذا و دارو و انجمن مربوطه برای تولید مواد ضد عفونی داروخانه ای و بیمارستانی به منظور توزیع مناسب الکل و تمرکز تولید و نظارت بر توزیع محصول نهایی معرفی و تعیین شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: دستور کار دوخت ۱۰ نمونه مدل لباس های یکسره با دو نوع پارچه توسط گروه های مختلف برای ارائه به هیات امنا صرفه جویی ارزی، برای تامین توسط معاونت امور صنایع و لایه نشانی پارچه نبافته (پارچه پنج لایه SSMMS ) با لایه پلی اتیلنی و اخذ تایید از سازمان غذا و دارو نیز در همین حوزه انجام شد.

داخلی سازی ماشین آلات تولید ماسک

صادقی نیارکی گفت: پیگیری و هماهنگی چندین روزه برای ساخت ماشین آلات تولید ماسک توسط یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی کشور به عنوان تنها راهکار عملی افزایش ظرفیت تولید ماسک انجام شد که خوشبختانه در روز ۲۲ اسفند ۹۸ نخستین نمونه به ثمر نشست.وی افزود: هماهنگی و اجرایی شدن قرارداد سه جانبه ۲۰ هزار دست لباس یکسرہ بین تولیدکنندگان لباس، پارچه با سازمان غذا و دارو نیز انجام شد.

تغییر گروه کالایی لباس گان از حالت ممنوع الورود به اولویت نیمایی

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت اضافه کرد: گروه کالایی لباس گان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از حالت ممنوع الورود به اولویت نیمایی تغییر یافت و بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با بیماری کرونا وزارت صنعت و در راستای تسهیل واردات اقلام پزشکی و مواد ضدعفونی کننده مقرر شد تا برای همه محصولات مربوط بدون رعایت کد IRC نسبت به ثبت سفارش (به استثناء الکل) اقدام شود و ثبت سفارش برای الکل در کمترین زمان صرف یک روز کاری انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها