تلخ و شیرین فوتبال زنان ایران



به گزارش صبح ساحل، سال ۹۸ برای فوتبال زنان خوب شروع نشد زیرا شاگردان مریم آزمون در مرحله دوم مسابقات گزینشی المپیک در گروه دوم تنها با یک برد برابر فلسطین، مقابل چین تایپه و فیلیپین دادند و تیم ملی فوتبال زنان ایران اینگونه از حضور در مرحله مقدماتی بازی های المپیک ۲۰۲۰ بازماند.

بدنبال آن تیم فوتبال دختران زیرا ۱۹ سال در اردیبهشت ما با هدایت کتایون خسرویار در گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم‌های کروه جنوبی، ویتنام و لبنان در هانوی ویتنام رفت و با کسب تساوی یک بر یک برابر ویتنام، باخت ۲ بر صفر مقابل کره جنوبی و پیروزی پنج بر یک در بازی مقابل لبنان از صعود به مرحله نهایی این مسابقات بازماند.

پس از این رقابت‌ها بازیکنان از شرایط موجود گلایه داشتند و عنوان کردند که به دلیل بارش شدید باران آب فراوانی در کنار دروازه کره جنوبی جمع و لباس های آنان سنگین شده بود و به همین دلیل از سرعت و توان گلزنی برخوردار نبودند.

خسرویار پس از شکست دختران در این مسابقات سرمربیگری تیم‌ «رین اف سی» آمریکا پذیرفت و از ایران رفت. در حالی که وی پیش از حضور تیم دختران در مسابقات آسیایی در کنفرانس خبری اعلام کرد که هرگز به رفتن به آمریکا فکر نمی‌کند. از آن تاریخ گذشت و تیم‌های فوتبال زنان در اردو و مسابقه‌ای شرکت نکردند و ملی‌پوشان تنها شانس خود را در حضور در لیگ برتر فوتبال زنان دیدند.

در این میان لیگ فوتبال زنان بدلیل حضور ملی‌پوشان در مسابقات گزینشی المپیک و آسیایی به‌تعویق افتاده بود و مسابقات لیگ طولانی و حتی سبب خستگی بازیکنان و درگیری‌ها ‌و خشونت‌های بسیار در لیگ فصل یازدهم شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها