کویت خواستار ایجاد شبکه امنیت غذایی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شد



کویت پیشنهاد ایجاد شبکه امنیت غذایی در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را در نشست فوق‌العاده وزیران تجارت و صنعت این کشورها ارائه کرد.

به گزارش صبح ساحل،نشست فوق‌العاده وزیران تجارت و صنعت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز (پنجشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و این کشور پیشنهاد داد تا شبکه امنیت غذایی با هدف تحقق تامین و امنیت غذایی کشورهای خلیج فارس ایجاد شود.  

« خالد الروضان » وزیر تجارت و صنعت کویت پس از نشست با همتایان خود در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: این وزرا در حال کار بر روی موضوع پیشنهاد ویژه‌ای برای امنیت غذایی کشورهای حوزه خلیج فارس هستند و با توجه به اینکه جلسات دوره‌ای این وزیران و نمایندگان آن‌ها در حال برگزاری است، این طرح پیشنهادی در آینده نزدیک تکمیل و تصویب می‌شود.   

وی با بیان اینکه دولت کویت همچنین ایجاد مراکزی برای تسهیل امور گمرکی جهت اطمینان از گردش و حمل و نقل محصولات اصلی زندگی مانند مواد غذایی و پزشکی را پیشنهاد داده است، افزود: وزیران تجارت و صنعت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست امروز خود اثرات اقتصادی شیوع بیماری همه‌گیر " کرونا " بر کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین توصیه‌های نمایندگان وزارتخانه‌های تجارت کشورهای عضو را بررسی کردند.  

نشست امروز وزرای تجارت و صنعت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بنا به دعوت امارات عربی متحده انجام شده است.   

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها