7 مورد جدید/مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۲۱ نفر رسید



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت؛ با ابتلای ۷ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۲۲۱ نفر رسید.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فرشیدی در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: ۷ نفر جدید مبتلا شده امروز؛ ۵ نفر در بندرعباس، ۱ نفر در میناب و ۱ نفر در رودان بود.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک خانم ۳۸ ساله نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد که البته دارای بیماری زمینه‌ای سندروم داون بود، که شمار فوتی‌ها در استان به ۱۶ نفر رسید.
فرشیدی گفت: تاکنون از ۱۰۲۷ نفر نیز آزمایش گرفته شده که ۷۸۹ مورد منفی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: این موارد منفی نیز کماکان تحت نظر گروه بهداشتی و درمانی هستند.
فرشیدی افزود: تاکنون در بندرعباس، ۱۱۲ نفر (۵ مبتلای جدید)، کیش ۴۳ نفر، قشم ۲۱ نفر، میناب ۱۹ نفر (۱ مبتلای جدید)، بندرلنگه ۷ نفر، حاجی آباد ۶ نفر، رودان ۶ نفر (۱ مبتلای جدید)، بستک ۳ نفر، پارسیان ۲ نفر، خمیر و جاسک نیز هرکدام یک نفر مبتلا به کرونا داشته اند.

وی همچنین از رعایت نشدن طرح فاصله فیزیکی و اجتماعی در سطح شهرهای استان بویژه در بندرعباس انتقاد کرد و گفت: مردم در روز طبیعت به خوبی همکاری کردند و در خانه ماندند ولی اکنون متاسفانه مردم حضور زیاد و غیرضروری بیرون از خانه دارند که این مسئله خطرآفرین است.
فرشیدی افزود: اگر این شرایط کنترل نشود می تواند به گسترش شیوع کرونا در استان منجر شود.
وی گفت: افرادی که بعد از مسافرت به مرکز استان بندرعباس یا شهرهای دیگر استان بر می گردند حتما باید شرایط قرنطینه را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: ادارات نیز با حضور نیروهای ضروری به خدمت رسانی ادامه دهند و اگر نیرویی دارند که به خارج از استان سفر کرده حتما قرنطینه را رعایت کنند.
فرشیدی گفت: خبر خوب در زمینه مقابله با کرونا در استان این است که چهار شهرستان پارسیان، بندرخمیر، جاسک و بندرلنگه با وجود اینکه پیشتر بیمار کرونایی داشته اند، اما در دو هفته گذشته هیچ موردجدیدی از ابتلا به کرونا نداشته اند که نشان از رعایت خوب شرایط بهداشتی در این شهرستان ها است.
وی افزود: در شهرستان های سیریک، بشاگرد و بوموسی نیز تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها