کلاس‌های دانشگاه‌هرمزگان همچنان به صورت برخط برگزار می‌شود



دانشگاه هرمزگان اعلام کرد با توجه به شیوع بیماری کرونا همچنان کلاس‌های درس این دانشگاه به صورت برخط دایر بوده و دانشجویان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

به گزارش صبح ساحل،رییس دانشگاه هرمزگان روز شنبه گفت: تا زمانی که ستاد مبارزی با این بیماری مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری را صادر نکند دانشجویان با مراجعه به آدرس https://vc.hormozgan.ac.ir  نسبت به شرکت در کلاس‌ها و یا دانلود محتوای آموزشی اقدام کنند.

همچنین  علی اکبر شیخی فینی در تاریخ ۱۰ اسفند سال گذشته گفته بود: کلاس‌های درس دانشگاه‌های هرمزگان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از چهارم اسفند تعطیل شده است.بدین ترتیب حدود ۶ هزار دانشجوی دانشگاه هرمزگان به صورت برخط از تدریس مدرسان بهره می برند.

شایان ذکر است دانشگاه هرمزگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به این که تا زمان صدور مجوز توسط ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا امکان برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی وجود ندارد لذا با آماده سازی زیرساخت‌های لازم توسط دانشگاه، امکان برگزاری کلیه کلاس‌های آموزشی نظری در تمامی مقاطع بصورت برخط/برون خط (برحسب نظر مدرس) طبق برنامه هفتگی از تاریخ  ۱۶ فروردین فراهم شده است.

میزان مشارکت دانشجویان در این امر ملاک حضور و غیاب توسط مدرسین محترم خواهد بود، کلاس‌های عملی تا اطلاع بعدی برگزار نخواهند شد و امکان دادن خدمات مرتبط با اسکان در خوابگاه، غذاخوری و ایاب و ذهاب وجود ندارد.استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آزمایشگاه‌ها منوط به صلاحدید گروه آموزشی و مسئولان ذی ربط و با رعایت استانداردهای ایمنی-بهداشتی خواهد بود.

برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه و رساله به صورت غیر حضوری ( برای ان دسته از دانشجویانی که مراحل مربوطه را طی کرده و با برگزاری جلسه دفاع آنان در سال ۹۹ موافقت شده است ) برای دانشجویانی که مایل به برگزاری جلسه دفاع خود می باشند بدون مانع است و تاخیر در برگزاری جلسه دفاع برای این دسته از دانشجویان منجر به افزایش سنوات تحصیلی آنان نخواهد شد.با توجه به وضعیت خاص نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از نظر مقررات آموزشی تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که در زمان خود اعلام می شود.

تقاضای حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی برای ان دسته از دانشجویان که برای تطبیق با شرایط خاص آموزشی دانشگاه (بطور مثال دسترسی به اینترنت) با مشکل مواجه هستند قابل بررسی است.کلیه فرایندهای اداری مرتبط با امور هنگام تحصیل و فراغت از تحصیل همانند قبل بصورت برخط برقرار است و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه گلستان درخواست خود را مطرح کنند.

 ۱۳۸۴ از شروع خطر اپیدمی بیماری کرونا به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده اند که از این تعداد ۱۲۰۴ نفر ترخیص شده اند و ۱۰۷ نفر همچنان بستری هستند و از ۱۰۲۷  نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده است.از مجموع افراد نمونه گیری شده جواب آزمایش ۲۲۱ نفر تا ۱۵ فروردین مثبت بوده است که ۱۸۸ نفر  ترخیص شده و  ۱۷  نفر  بستری هستند و ۱۶ نفر نیز جانشان را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها