مراجعه دیر هنگام افراد پر خطر، سلامت جامعه را به خطر می اندازد



به گزارش صبح ساحل، دکتر مهدی حسنی آزاد افزود: علی رغم اینکه توصیه های معمول، بر ماندن در خانه و درمان خانگی در صورت وجود علائم خفیف بیماری به عموم افراد دچار علائم خفیف، است اما گروه‌های پر خطر در صورت داشتن علائم اعلام شده در خصوص ویروس کرونا باید هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: افراد پرخطر یعنی افراد بالای پنجاه سال و افرادی که دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی و دیابت و نقص سیستم ایمنی بدن هستند، در صورت داشتن تب، سرفه و علائم سرماخوردگی با رعایت نکات بهداشتی به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند تا در صورت نیاز به بستری به بیمارستان ارجاع داده شوند.

حسنی آزاد با تاکید بر اینکه مراجعه زود هنگام برای این افراد و همچنین افرادی که علائم بیماری را بصورت شدیدتری دارند، توصیه می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در پاره ای از مواقع مشاهده شده که افراد به جهت ترس از مثبت شدن نتیجه تست، نگرانی از رفتار غیر متعارف افراد و وابستگان علی رغم داشتن علائم واضح بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده و زمانی که علائم به شدت پیشرفت کرده و احتمال درمان بسیار ناچیز است مراجعه می کنند.

وی در پایان عنوان کرد: مراجعه به موقع، شروع درمان های حمایتی موثر، قرنطینه اصولی علاوه بر کمک به درمان این بیماران به جهت حفظ سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها