رییس گروه امور صید شیلات هرمزگان خبر داد:

ممنوعیت صید برخی از آبزیان در آبهای هرمزگان



به گزارش صبح ساحل، رییس گروه امور صید شیلات هرمزگان روز دوشنبه گفت: براساس این تقویم، صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از ابتدای اردیبهشت تا پایان خردادماه سال جاری در صیدگاه های استان ممنوع اعلام شده است.

بهاره هرمزی افزود: همچنین زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال های اخیر با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و اظهار نظرهای جامعه صیادی ،به ۱۵فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تغییر یافته است.

وی اظهار کرد: صید میش ماهیان از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور ماه سال آینده، روش مشتا هم از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری و صید میگو در طول سال به جز فصل صید (اوایل مهر تا پایان آبان ماه) ممنوع است.

رییس گروه امور صید شیلات هرمزگان بیان کرد: همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می شود.

هرمزگان ۳۲ هزار صیاد دارد که با استفاده از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور و پشتیبانی ۲۲ بندر صیادی مشغول به فعالیت هستند و این امر بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان برای اشتغال ایجاد شده حوزه آبزی پروری و صنایع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها