تمامی کاربران هرمزگانی میتوانند به شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند



تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از مهمترین اهداف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان در سال ۹۸ بود که در همین راستا زمینه اتصال همه کاربران نهایی در این استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان روز دوشنبه اظهار داشت: به همین منظور زیرساخت‌های ارتباطی، ایجاد بستر ارتباطی مناسب، افزایش ظرفیت انتقال و دادن پهن باند ثابت و سیار توسعه یافت.

شبکه‌ ملی اطلاعات، شبکه‌ای پهن باند، با پوشش کشوری و امن است که امکان اتصال و دسترسی به انواع خدمات پر سرعت را با تعرفه رقابتی برای کاربران ایرانی فراهم می کند به نحوی که همه محتوای میزبانی شده در مراکز داده داخل کشور از داخل مسیریابی می‌شود.

کاهش هزینه‌ ارتباطات داخلی، کاهش هزینه ترافیک محتوا و خدمات داخلی برای کاربران نهایی از مزایای این شبکه است.

احد قویدل با اشاره به پروژه‌های اپراتورهای تلفن همراه ادامه داد: توسعه ظرفیت شبکه انتقال به میزان ۱۴۲ گیگابیت بر ثانیه (بخش DWDM پروژه توانا) شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعه شبکه فیبرنوری و سیستم های انتقال و دیتا، توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) در قالب ارائه خدمات الکترونیک در ۱۶۰روستا و اجرای ۴۱۸ کیلومتر فیبرنوری روستایی با سرمایه گذاری افزون بر  ۴۸۶ میلیارد ریال از مهم ترین پروژه های اجرا شده و در دست اجرای در هرمزگان است که زیرساخت‌های دسترسی به ارتباطات در بیش از ۹۳ درصد روستاهای استان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: توسعه و ارتقا پوشش تلفن همراه در سطح هرمزگان با اجرای پروژه‌های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در ۱۱۶ نقطه و همراه اول در ۷۸ نقطه شهری و روستایی؛ افزون‌بر ۹۵ درصد پوشش جمعیتی، ۸۶ درصد پوشش جاده‌ای و ۴۹ درصد پوشش ریلی این استان زیر پوشش آنتن تلفن همراه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها ۱۰درصد بر ضریب نفوذ دسترسی اینترنت پرسرعت ثابت در استان افزوده شده که در این بین افزون‌بر ۲۰۲ هزار مشترک بر مشترکان شهری افزوده شده و ۶۷۴ روستا از دسترسی به اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان افزود: همچنین در زمینه دسترسی اینترنت پرسرعت همراه به افزون‌بر یک میلیون و ۲۳۹ هزار مشترک فراهم شده است.

قویدل یادآور شد: در حال حاضر با افزون‌بر ۵۶۷ هزار مشترک تلفن ثابت در شهر و روستا ضریب نفوذ این نوع ارتباط در استان به ۱۹ و هفت دهم درصد رسیده است که علاوه‌بر این ۸۴ هزار مشترک تلفن ثابت را شرکت های خصوصی فعال در این بخش پشتیبانی می‌کنند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها