صادر شدن 3471 حکم جایگزین حبس در سال 98 در هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: طی سال ۱۳۹۸ ، ۳۴۷۱ رأی قضایی بر مبنای مجازات های جایگزین حبس و با رویکرد اصلاح و تربیت در استان هرمزگان صادر شد.

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی صبح امروز(19 فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از راهبردهای اساسی قوه قضائیه در دوره تحول، اهتمام جدی به مقوله مجازات های جایگزین حبس و همچنین اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمان و آسیب دیدگان اجتماعی و برنامه ریزی و طراحی مداخلات در این خصوص است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال ۱۳۹۸ ، ۳۴۷۱ رأی قضایی بر مبنای مجازات های جایگزین حبس و با رویکرد اصلاح و تربیت در استان هرمزگان صادر شد.

صالحی با بیان اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در این بازه زمانی افزایش داشته است، تصریح کرد: صدور این قبیل احکام، در بسیاری موارد در روند کاهش یا عدم تکرار جرم نقشی مؤثر ایفا می‌کند.

این مقام قضایی اضافه کرد: کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌تواند کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نیز افزایش دهد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  همچنین ضمن اعلام برنامه مستمر و هدفمند بازدید از زندان‌ها توسط قضات و مسئولین دادگستری این استان، تصریح کرد: سیاست کاری و اولویت دستگاه قضایی استان هرمزگان کاهش جمعیت کیفری است و این بازدید‌ها می‌تواند دستیابی به این هدف را تسریع بخشد و بدون شک استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به ویژه در جرایم غیرعمد در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقشی اساسی خواهد داشت.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها