مجوز ورود به قشم تنها برای قشمندان صادر می‌شود



به گزارش خبرگزاری صبح ساحل، علی اشتری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی و مطابق با مصوبه ستاد مقابله با کرونای قشم، مجوز ورود به جزیره قشم تنها برای ساکنان این جزیره صادر می‌شود.

وی افزود: تنها افرادی وارد جزیره قشم می‌شوند که از سامانه کیا مجوز ورود گرفته و در هنگام ورود نیز تمام تمهیدات بهداشتی و مراقبتی را لحاظ کنند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: درخصوص احراز هویت افراد در سامانه کیا و بررسی دقیق درباره مدارک همراه آنان در مبادی ورودی با جدیت عمل می‌شود و تمامی شایعات و جوسازی‌های افراد غیرمسوول را در این خصوص تکذیب می‌شود.

اشتری با اشاره به برخی شایعات مبنی بر ورود مسافر غیرقشموند از طریق لندینگ‌کرافت‌ها، تصریح کرد: نشان دادن پلاک شهرستانی خودروهای ورودی به جزیره از طریق لندینگ‌کرافت‌ها، یک شانتاژ رسانه‌ای در فضای مجازی است زیرا این خودروها متعلق به برخی از قشموندان بوده که دارای خودرویی با پلاک سایر شهرستان‌ها هستند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه پلاک سایر شهرستان‌ها ملاک هویت افراد ورودی به قشم نیست، اضافه کرد: همچنین از 13 اسفند سال 98 فعالیت شناورهای مسافری به 12 ساعت تقلیل یافته و نظارت در مبادی ورودی و خروجی مطابق مصوبات ستاد مدیریت کرونا تشدید شده است.

اشتری با اشاره به ممنوعیت ورود گردشگر به قشم از اوایل اسفند 98 و خودرو شخصی از 22 اسفند، گفت: فعالیت سامانه کیا از 8 فروردین 99 در راستای اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی، آغاز و بر انجام دقیق مصوبات و مقررات قانونی فرآیند ورود و خروج مسافر و خودرو در جزیره قشم تاکید شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها